اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گردهمایی روحانیون مطرح شد

کلنگ حوزه علمیه برادران میناب به زمین زده می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس از کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران میناب در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کلنگ حوزه علمیه برادران میناب به زمین زده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع روحانیون مستقر، طرح هجرت و بومی میناب که در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان، با بیان اینکه مردم به دین، اسلام، رهبر و انقلاب علاقه‌مند هستند و از صمیم قلب قبول دارند، اظهار داشت: امور دینی مردم برعهده علمای دینی است.

وی ضمن بیان اینکه امور دینی با کارهای اجرایی و صنعت و معدن تفاوت‌های قابل توجهی دارند، افزود: دین مردم که مهم‌ترین بخش زندگی آنان است به علماء و روحانیون سپرده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان حفظ، تقویت و دفاع از دین مردم را برعهده علمای جامعه دانست و بیان داشت: روحانیون و علماء باید تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت دین مردم به کار گیرند.

نعیم‌آبادی ادامه داد: عالِم موفق کسی است که مردم او را باور داشته باشند و این نخستین قدم برای یک عالِم دینی در وظایف محوله به شمار می‌رود.

وی گفت: مردم کسی را باور می‌کنند که نسبت به دنیا، مطامع دنیوی و جاه و مقام‌های دنیا بی‌اعتنا باشد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به انتخابات اخیر تصریح کرد: اگر مردم حس کنند کسی هدفش از کاندیدا شدن سوار شدن بر مرکب دنیا نیست به او رأی می‌دهند و حرف نخست زندگی طلاب حوزه و علوم دینی نیز باید زدن سیلی به دنیا و مقام‌های دنیوی باشد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر طلبه و عالم هدفش دنیا نباشد به نفوذ کلام می‌رسد و اگر هم برای دست‌یابی به دنیا و جاه و مقام تلاش کرد حرف‌هایش برای مردم مثل بارش باران بر سنگ سخت می‌شود.

وی مقام روحانیت را بالا و کار او را سخت و دشوار عنوان کرد و افزود: چشم و گوش‌های فراوانی به عمل و سخن به عالم دینی است، پس نباید به گونه‌ای عمل کند که موجب بدنامی مکتب امام صادق(ع) شود.

نعیم‌آبادی نزدیکی با مردم و تقویت دین آنان، دفاع از اعتقاد مردم و بارور کردن رفتار و اخلاق دینی مردم را از تکالیف و کار اساسی روحانیون دانست و ابراز داشت: اگر جایی کار اجرایی مانده باشد و کسی نباشد که انجام دهد و از عهده روحانی برآید یک روحانی می‌تواند انجام دهد، در غیر این صورت روحانی باید تنها به وظیفه خود که هدایت جامعه است، بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان داشت: طلبه و روحانی در هر کجا باشد باید به بیان مسائل شرعی در حد توان خود اهتمام ورزد و با تجهیز خود به علم و عمل و با اخلاص مردم را هدایت و مروج تقوا در جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه فرهنگی میناب گفت: شهرستان میناب از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار است، ولی خدماتی که به آن ارائه شده شایسته و در خور این شهرستان نیست.

نعیم‌آبادی از کلنگ‌زنی حوزه علمیه برادران میناب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: پس از بازدید زمین در نظر گرفته شد و تهیه نقشه مناسب کلنگ احداث این حوزه به زمین زده می‌شود.

وی نبود حوزه علمیه برادران در میناب را نوعی خلأ برای این شهرستان ذکر و عنوان کرد: هر چه هم‌دلی و هم‌فکری عالمان، خیّرین و مسئولان منطقه در این زمینه بیشتر باشد این خلأ زودتر از بین می‌رود.

امام جمعه میناب نیز در این مراسم با اشاره به علل نادیده گرفتن ارزش‌ها در جامعه گفت: نادیده گرفتن ارزش‌های دینی سبب رنجش آحاد مردم و به ویژه افراد مؤمن و متدین می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزاحسین معتمدی‌فر وجود جهل و عدم شناخت و آگاهی نسبت به ارزش‌ها، نقش خانواده‌ها، تخلف برخی نخبگان و تعارض هنجارها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را از مهم‌ترین علل کم‌رنگ شدن ارزش‌ها برشمرد و افزود: در نمایشگاه مد و لباس اسلامی که اخیراً در تهران برگزار شد چادر هیچ نقشی در لباس‌های ارائه شده نداشت و این نمونه‌ای از تعارض‌های موجود است.

وی ادامه داد: فقدان نظارت اجتماعی و کم‌رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر و فقر و تنگ دستی از دیگر عوامل مؤثر در نادیده گرفتن ارزش‌های اسلامی است که در همه متون دینی به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول