اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی شیراز خبر داد

6 ماه زندان برای نگهداری مواد محترقه

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی شهرستان شیراز گفت: خریداری، نگهداری، حمل، توزیع، فروش یا معامله مواد محترقه و شوکه‌کننده‌ها از 91 روز تا شش ماه زندان دارد.

6 ماه زندان برای نگهداری مواد محترقه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی القاضی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قاچاق مواد محترقه شش ماه تا دو سال زندان دارد اظهار داشت: خرید و حمل مواد محترقه غیرمجاز که برای جشن‌ها و مراسم استفاده می‌شوند موجب جزای نقدی 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال می‌شود که در این راستا مواد محترقه‌ای که به تشخیص وزارت دفاع خطرساز نیست از شمول این ماده و تبصره خارج است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما هیچ‌گونه مخالفتی با برگزاری مراسم آیینی و شادی و نشاط مردم نداریم اما امنیت مردم برای ما در اولویت است که در این راستا افرادی که مخلان امنیت هستند و به صورت دسته‌ای اقدام به اخلال در امنیت می‌کنند به مجازات‌های پیش‌بینی شده محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی با مخلان امنیت در چهارشنبه سوری برخورد و آنان را تا 13 فروردین ماه در بازداشت قرار داده و بعد از آن بر اساس حکم مجازات می‌شود که در این راستا در چند روز اخیر نزدیک به 3 میلیون مواد محترقه کشف شد و در این زمینه سه فروشگاه پلمپ، سه خودرو توقیف و 11 نفر بازداشت شدند.

دادستان عمومی شیراز با بیان اینکه قانون مبارزه با سلاح‌ها و مواد غیرمجاز به تصویب رسیده و اجرای آن آغاز شده است افزود: بر اساس مجازات تعیین شده برای قاچاق اسلحه و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، قاچاق سلاح، مهمات، که شامل وارد کردن و خارج کردن از کشور مواد محترقه، ناریه، منفجره اعم از نظامی، غیرنظامی، شیمیایی، رادیو اکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده و بی‌حس‌کننده‌ها، اشک‌آورها، شوکه‌کننده‌ها و تجهیزات نظامی و غیر نظامی است، احکام مربوطه صادر می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر کس اقدام به قاچاق اقلام با مواد کنترل شده یا ساخت و مونتاژ آن شود به مجازات تعزیری محکوم و در مورد مواد رادیو اکتیو یا میکروبی به حبس از 25 تا 30 سال، مواد ناریه و غیر نظامی به حبس از دو تا پنج سال، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور دو تا پنج سال حبس محکوم می‌شود.

وی بیان کرد: با سوءاستفاده‌کنندگان که خود را رابطان مقامات می‌دانند و افرادی که در راستای عفاف و حجاب امنیت مردم را زیر سؤال می‌برند با شدت برخورد می‌کنیم و به مجازات در نظر گرفته شده، محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول