اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شهرستان نور خبر داد

اجرای آیین نوروزخوانی در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری آیین نوروزخوانی در این شهرستان خبر داد.

اجرای آیین نوروزخوانی در شهرستان نور

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور بیان داشت: نوروزخوانی یکی از آیین‌های سنتی و از اعمال نمادین در آستانه بهار است و نوروزخوانان با در دست داشتن برگ سبزی که نشانه برکت و زیبایی زمین است چند روز قبل از عید به اطراف محل سکونت می‌روند و با خوانش اشعاری در توصیف بهار، مولا علی (ع) و دعا برای خانواده و دعوت برای کار و... را زمزمه می‌کنند.

وی بیان داشت: در آستانه فرارسیدن عید سعید نوروز و رویش گل و سرسبزی آیین نوروزخوانی در روز پنجشنبه 25 اسفند در سطح شهرهای شهرستان نور برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور ابراز امیدواری کرد این حرکت فرهنگی که موجب زنده ماندن و احیای فرهنگ اصیل مازندران است ادامه داشته و این آیین سنتی زنده بماند.

محمدی برنامه‌های فرهنگی ستاد تسهیلات سفر و همچنین توجه به آداب و رسوم بومی و محلی استان و برنامه‌ریزی فرهنگی در ایام نوروز را مهم دانست و گفت: در راستای حفظ ارزش‌های ایرانی، اسلامی و بومی ایام نوروز برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در مناطقی از شهرستان که به عنوان کانون جمعیتی گردشگری محسوب می‌شوند برگزار می‌شود.

وی برگزاری جنگ شادی، اهدای رایگان کتاب، برگزاری ایستگاه‌های نقاشی کودکان در محل‌های پر رفت و آمد، نمایشگاه کتاب و... از دیگر برنامه‌های  ایام نوروز عنوان کرد.

* فراخوان همایش نمایشنامه‌خوانی

محمدی از برگزاری فراخوان عمومی نمایشنامه‌خوانی در مجتمع پیامبر اعظم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادهای نمایشنامه‌نویسی و آمادگی گروه‌های نمایش برای اجرای عمومی و در نهایت شرکت در جشنواره‌های مختلف و با رویکرد حمایت از هنرمندان است.

وی متذکر شد: اهمیت دادن به هنر نمایش‌نامه‌نویسی به عنوان پایه و اساس هنرهای دراماتیک، ارتقای سطح کیفی و محتوایی تولیدات نمایشی و گسترش آینده تئاتر است.

محمدی اذعان داشت: علاقمندان و نمایش‌نامه‌نویسان می‌توانند آثار خود را برای حضور در همایش به دبیرخانه همایش مستقر در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) ارسال کنند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول