اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرزمین طبرستان در انتظار نوروز - 12

اجرای جشنواره استانی نوروزخوانی در بهشهر

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره استانی نوروزخوانی در بهشهر 15 تا 25 اسفند 90 در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت این شهرستان برگزار می‌شود.

اجرای جشنواره استانی نوروزخوانی در بهشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر گفت: دومین جشنواره نوروزخوانی بهشهر در آستانه سال نو با عنوان « نوید بهار» با همت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرمانداری و شهرداری‌های بهشهر در راستای صیانت از میراث فرهنگی و بومی مازندران و با دعوت از همه علاقمندان و نوروزخوانان استان برگزار می‌شود.

علی‌اصغر باباکوهی اشرفی تصریح کرد: اشاعه فرهنگ بومی در نسل جوان و احیای آن، شناخت اشعار بومی، حفظ و شناساندن اصالت زبان و پوشش بومی، شناخت اشعار بومی، حفظ و صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اعلام مژده بهار توسط نوروزخوانان به مردم منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

وی درباره جوایز جشنواره بیان داشت: گروه‌های اول تا سوم مفتخر به دریافت تندیس، تقدیرنامه و هدایای نفیسی خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در ادامه، گفت: استفاده از گروه‌های سه نفره، استفاده از پوشش بومی و محلی و بکارگیری زبان و نواهای بومی محلی از شرایط مهم شرکت در دومین جشنواره نوروزخوانی بهشهر است.

باباکوهی اشرفی با بیان اینکه شرکت همه رده‌های سنی در جشنواره نوروزخوانی« نوید بهار» آزاد است، خاطرنشان کرد: اسامی شرکت‌کنندگان تا پایان روز دهم اسفند 90 به‌صورت کتبی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر ارسال شود همچنین علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتJahanmoora.ir مراجعه کنند یا با شماره‌های 09111550545 و 01525227577 تماس بگیرند.

به گزارش فارس، دومین جشنواره نوروزخوانی بهشهر 15 تا 25 اسفندماه 90 در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت این شهرستان واقع در خیابان شهید مطهری (فرودگاه سابق) میدان بصیرت - خیابان سی متری آیت‌الله کوهستانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول