اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

دایرةالمعارف شهدا تدوین شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شهدا حق بزرگی بر انقلاب و نظام دارند، بنابراین برای شناساندن عقیده و انگیزه آنها به افراد لازم است دایرةالمعارف ویژه شهدا تدوین شود.

دایرةالمعارف شهدا تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی ظهر امروز در دیدار مسئولان و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار کرد: مسئله شهادت و جهاد نخستین مسئله اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در جای جای قرآن این مسئله را بیان کرده که با برانگیخته شدن هر پیامبری یک عده مجاهد در عرصه جنگ و جهاد با اخلاص تمام حضور پیدا کردند و این افراد هرگز سست نشده و ضعف در آنها راه پیدا نکرد.

این مرجع تقلید عنوان داشت: افراد با اصالت، باایمان و عقیده در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند و ثابت‌قدم می‌مانند و خداوند از اجر دنیا و آخرت آنها را بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتدار اسلام و عزت انقلاب اسلامی همه مرهون جهاد، شهادت و حماسه‌آفرینی شهداست گفت: هر چه اکنون در اختیار ماست از شهدا داریم و زنده نگهداشتن مقام شهدا از ارزش و اهمیت فراوانی برخوردار است که در حوزه کار شماست.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: خدمت شما ارائه و احیای آثار و تکریم مقام شهداست و خدمت شما به بازماندگان شهدا که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند، بالاترین خدمت و عبادت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همیشه فرهنگ جهاد، شهادت، تکریم و تعظیم شهدا در میان ما زنده است و این امر عامل قدرت و عظمت انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه گفت: این امر که مبارزان غزه و لبنان توانستند ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهند، از ایمان و عقیده شهدا سرچشمه گرفته است.

وی ادامه داد: غربی‌ها نمی‌توانند این موضوع را درک کنند، زیرا از قدرت ایمان و عقیده به جهاد و شهادت محروم هستند، ولی انقلاب اسلامی و نظام ولایی به عنوان بهترین سلاح از ایمان و روحیه جهادطلبی بهره‌مند است.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق جهاد و شهادت در ایران وجود دارند و اگر این امر محقق نبود آمریکا پیش از حمله به عراق و افغانستان به ایران حمله می‌کرد.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: کار شما به دلیل تکریم و احترام شهدا مقدس است، زیرا شهدا به منظور پیروی از ولایت فقیه گام در میدان‌های جهاد و شهادت گذاشتند و شهید شدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر تدوین دایرة‌المعارف ویژه شهدا گفت: شهدا از اقشار مختلف مانند روحانیون و علما و هر یک دارای انگیزه‌های مختلف بودند که معرفی آن برای عموم مردم مفید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون شهیدان فراوانی تقدیم انقلاب کردند و هیچ قشری به اندازه آنها به مقام رفیع شهادت نائل نشدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان داشت: معرفی شهدا و عقیده آنها مفید و مؤثر خواهد بود و هر اندازه نام و فرهنگ شهیدان احیا شود برای ما مفید خواهد بود.

وی با اشاره به نامه ملک اشتر به امیر مومنان(ع) به مالک اشتر گفت: به اندازه‌ای مقام شهادت از جایگاه والایی برخوردار است که امیر مومنان(ع) در نامه خود آرزوی مرگ توأم با شهادت را برای خود و مالک اشتر کرده است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول