اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های لرستان:

توسعه مهارت‌آموزی یک سرمایه‌گذاری اثربخش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: یکی از اهداف مهم سازمان که در زمینه فرآیند اصلاح و تربیت قرار دارد، توسعه آموزش‌های مورد نیاز زندانیان در بخش‌های مختلف است.

توسعه مهارت‌آموزی یک سرمایه‌گذاری اثربخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدعلی محمدی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان لرستان ضمن تشریح برنامه‌های زندان‌های لرستان در حوزه فنی حرفه‌ای، مهارت‌آموزی و اشتغال، اظهار داشت: فراهم ساختن فرصت مهارت آموزی و اشتغال برای زندانیانی که از زمان آزاد بیشتری نسبت به دیگران برخوردار هستند، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: به هر میزان در حوزه آموزش و مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری شود، قابل توجیه و اثرگذار است.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان گفت: اوقات فراغت زیادی که برای زندانی در طول زمان مجازات وجود دارد می‌تواند از طریق یک برنامه‌ریزی اصولی به عنوان یک فرصت مطلوب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است از همه ظرفیت‌ها و خلاقیت‌ها در این زمینه استفاده شود، چرا که روش‌های مرسوم به تنهایی نمی‌توانند نتیجه مورد نظر را ارائه دهند و طبیعی است که لازم است به صورت مداوم از روش‌های متنوع بهره برد تا بتوان زندانیان را به یادگیری ترغیب کرد. 

مدیرکل زندان‌های لرستان عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند حضور فعالی در زمینه مهارت‌آموزی و در نتیجه اشتغال داشته باشد، کما اینکه تاکنون نیز این اراده دیده شده است.

وی ادامه داد: توسعه مراکز و کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها مستلزم حمایت سازمان فنی و حرفه‌ای است و امیدواریم این سازمان مراکز آموزشی زندان‌ها را به عنوان بخشی از خانواده بزرگ خود ببیند و با این نگاه قطعاً شاهد توسعه همه جانبه این حوزه هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اجرای طرح استعدادیابی برای شناسایی زندانیان توانمند و یا علاقه‌مند به حوزه‌های فرهنگی، فنی و حرفه‌ای در حال اجراست و از طریق اطلاع‌رسانی مستمر چگونگی مشارکت زندانیان در این بخش‌ها یادآوری و آموزش داده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، ارتقاء سطح همکاری‌های دو مجموعه، توسعه همه جانبه این حوزه را به همراه داشته باشد.

در ادامه مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت: از برنامه‌های زندان‌ها در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای استقبال می‌شود.

قباد بیرانوند افزود: ما بر توسعه فعالیت‌ها تأکید داریم و در این مسیر حمایت‌های لازم به عمل می‌آید.

وی اظهار داشت: کلاس‌ها و مراکز ایجاد شده در زندان‌ها به لحاظ تأمین وسایل و تجهیزات مورد نیاز و هم‌چنین نیروی انسانی متخصص زیر چتر حمایتی این سازمان قرار می‌گیرند.

بیرانوند گفت: زندانیان با توجه به شرایطی که دارند، باید مورد حمایت قرار گیرند تا از این طریق بتوان گوشه‌ای از شرایط بازگشت مثبت آنان را به جامعه فراهم کرد.

بازدید از زندان‌های خرم‌آباد، بررسی ظرفیت‌ها و امکانات زندان‌ها و گفتگو با زندانیان از دیگر برنامه‌های مدیرکل سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای بود.

شایان ذکر است، طی سال‌های 89 و 90 سطح همکاری‌های اداره‌کل زندان‌های لرستان و سازمان فنی و حرفه‌ای از رشد مطلوبی برخوردار بوده که این همکاری‌ها منجر به راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای راه رشد در زندان مرکزی و توسعه کلاس‌های آموزشی در دیگر زندان‌ها شده است.

به نظر می‌رسد، هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد، که می‌شود، با تسهیل شرایط اجرای آنها خدمات مطلوب‌تر و بیش‌تری به زندانیان و حتی خانواده‌های آنان ارائه کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول