اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان خراسان‌جنوبی:

راننده‌های بین‌شهری ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی گفت: راننده‌های بار و مسافر بین شهری ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خود را بیمه کنند.

راننده‌های بین‌شهری ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر بیمه می‌شوند

سیدمحمود کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: این رانندگان می‌توانند به کارگزاری‌های بیمه محل سکونت خود مراجعه و از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در آینده نزدیک استفاده کنند.

وی هم‌چنین از بیمه افراد شاغل در شرکت‌های خدمات مهندسی و مشاوره‌ای سازمان نظام مهندسی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: طبق تفاهمنامه‌ای که با سازمان نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفته افراد شاغل در شرکت‌های خدمات مهندسی و مشاوره‌ای می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از سازمان نظام مهندسی به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در صندوق خود را بیمه و از خدمات آن استفاده کنند.

* نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستاییان به سایر صندوق‌ها امکان‌پذیر است

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به سایر صندوق‌ها امکان‌پذیر است، گفت: افراد هم‌چنین می‌توانند از سایر صندوق‌ها نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای خود را طبق قوانین و مقررات به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر داشته باشند.

کاظمی، سکونت در روستا و مناطق عشایری را یکی از نخستین شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت: سکونت متقاضی در بدو ورود و در هر مرحله تمدید عضویت باید به تأیید شورای اسلامی محل سکونت برسد.

وی انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه را دومین شرط عضویت در صندوق دانست و ادامه داد: میزان حق بیمه در صندوق 15 درصد است که 5 درصد آن را بیمه‌گذار و 10 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

*بیمه شدگان حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت می‌کنند

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان را سومین شرط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برشمرد و تصریح کرد: بیمه‌ شدگان در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کنند.

* 40 هزار خانوار استان مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی هستند

کاظمی با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال 85 حدود 78 هزار خانوار جمعیت روستایی و عشایری خراسان‌جنوبی است، اذعان داشت: از این تعداد 40 هزار و 470 خانوار مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

وی ادامه داد: از تعداد 40 هزار و 470 خانوار جمعیت خانوار مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر 20 هزار و 180 نفر از ابتدای سال 84 تاکنون در خراسان‌جنوبی بیمه شده‌اند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان‌جنوبی تعداد بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی را از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه یک هزار و 760 نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول