اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل‌داران گیلان خبر داد

آمادگی جامعه هتل‌داران گیلان برای نوروز 91

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره جامعه هتل‌داران گیلان از آمادگی این جامعه برای نوروز 91 خبر داد.

آمادگی جامعه هتل‌داران گیلان برای نوروز 91

حسن مهروراصلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت صنعت هتل‌داری گیلان اظهار داشت: در سالی که رو به پایان است شاهد مشکلات و چالش‌های صنفی فراوانی در صنعت هتل‌داری گیلان بودیم که با حمایت استاندار و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان توانستیم بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کنیم.

وی برقراری حمایت‌های پیش‌بینی شده و مقرر در ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه با رایزنی‌های مستمر استاندار گیلان را از جمله این حمایت‌ها ذکر کرد.

این مسئول افزود: برگزاری چندین جلسه با مدیران بانک‌ها از جمله ملی، کشاورزی، صادرات و درخواست در زمینه فراهم کردن شرایط آسان برای بازپرداخت معوقات بانکی هتل‌داران دارای معوقه از جمله اقدام‌هایی بود که با حمایت مدیرکل میراث فرهنگی استان صورت گرفت.

وی جلوگیری از دخالت اتحادیه‌ها در حوزه صنعت گردشگری با برگزاری جلسات متعدد با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، اداره تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

مهروراصلی ابراز داشت: تقویت تشکل‌ها و پررنگ کردن نقش تشکل‌ها در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری صنعت گردشگری از طریق عضویت نمایندگان تشکل‌ها در کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری، نرخ‌گذاری و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری از جمله اقدام‌هایی بود که صورت گرفت.

وی تشکیل شورای صنفی تاسیسات گردشگری برای دستیابی به هماهنگی بیشتر تاسیسات گردشگری و در اختیار گذاشتن کلبه جهانگردی از طرف مدیر کل میراث فرهنگی برای استقرار دبیرخانه شورای مذکور را از دیگر اقدام‌های حمایتی مسئولان عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره جامعه هتل‌داران گیلان خاطر نشان کرد: تلاش برای افزایش درصد اشتغال مراکز اقامتی با رایزنی‌های صورت گرفته توسط مدیر کل میراث فرهنگی در سطوح کشوری و استانی با مدیران صنعت، پتروشیمی برای اسکان 2 هزار نفر در هتل‌های گیلان از جمله اقدام‌هایی بود که انجام شد.

وی در اختیار گرفتن گانتر اطلاع‌رسانی در فرودگاه رشت با رایزنی‌های مدیرکل میراث فرهنگی برای راهنمایی گردشگران ورودی استان، دعوت و عضویت رسمی تشکل‌های صنفی گردشگری در ستاد دایمی تسهیلات سفر و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و نیز موافقت مدیر کل با افزایش 20 درصدی نرخ پیشنهادی کمیسیون نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد.

مهروراصلی فعال کردن مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی استان را از دیگر اقدام‌ها بیان کرد و یادآور شد: تشکیل جلسات کارشناسی متعدد آسیب‌شناسی اجرای طرح مسافرکاشانه و بررسی موضوع واگذاری مدیریت این طرح به جامعه هتل‌داران گیلان از جمله اقدام‌هایی بود که صورت گرفت.

وی از تلاش‌های رضا علیزاده و فردین پورهادی معاونان سابق و فعلی گردشگری گیلان قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول