اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

آمادگی مازندران برای ساخت 10هزار واحد مسکونی در عراق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آمادگی این استان برای ساخت 10هزار واحد مسکونی در اقلیم سلیمانیه عراق خبر داد.

آمادگی مازندران برای ساخت 10هزار واحد مسکونی در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی تجار و بازرگانان مازندرانی و اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه مازندران به دلیل مزیت‌های ویژه اقتصادی جایگاهی ویژه در ایران دارد، اظهار داشت: ظرفیت‌های طبیعی مازندران در حوزه گردشگری زبانزد ایرانیان است.

هاشم‌پور با تاکید بر اینکه جمعیت 3 میلیونی مازندران در زمان سفر به چندین برابر می‌رسد، بیان کرد: مازندران تنها دروازه ارتباط با 70 میلیون ایرانی نیست بلکه زمینه‌ای برای ارتباط با جمعیت 200میلیون نفری کشورهای حوزه CIS است.

وی با اعلام اینکه مازندران در تولید محصولاتی مانند برنج، مرغ و کیوی در ایران محوریت دارد، افزود: مازندران با دارا بودن 3 هزار واحد صنعتی جایگاهی اقتصادی مناسبی در بخش صنعتی دارد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در داشتن ذخایر پوکه‌های معدنی رتبه نخست کشور را دارد، یادآور شد: بخش مهمی از توانمندی‌های مازندران نیز ناشناخته است.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه امیدواریم این نشست‌ها به توسعه روابط اقتصادی میان مازندران و سلیمانیه عراق کمک کند، اذعان داشت: این استان آمادگی هرگونه ارتباط اقتصادی میان دو کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون 5 هزار شرکت ساختمانی و یک‌هزار شرکت انبوه‌ساز در مازندران در حال فعالیت هستند، گفت: 70 شرکت مشاوره مهندسی در مازندران آماده ارائه خدمات به سلیمانیه عراق هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن در حال ساخت 70هزار واحد مسکن مهر است، تصریح کرد: در سال 91 نیز براساس برنامه‌ریزی ساخت 52 هزار واحد مسکن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به زمان ساخت این پروژه‌ها گفت: امروز در مازندران پروژه‌های مسکن در زمان یک سال احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشم‌پور با اعلام اینکه بیشتر مصالح ساختمانی مورد نیاز استان در مازندران تولید می‌شود، یادآور شد: 40 درصد تولید بخش مسکن مازندران با فناوری نوین و صنعتی‌سازی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: مازندران آمادگی ساخت 10هزار واحد مسکونی را در یک سال در اقلیم کردستان عراق را دارد.

انتهای ‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول