اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌‌نژاد:

حضور مردم البرز در صحنه منشأ نتایج بزرگی خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به استقبال استان البرز از هیئت دولت، گفت: حضور مردم عظمتی غیر قابل توصیف خلق کرد که معادلات حاکم بر دنیا را بر هم زده و ثمرات بی‌شماری برای ملت ایران و همه بشریت به ارمغان خواهد آورد.

حضور مردم البرز در صحنه منشأ نتایج بزرگی خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شامگاه روز یک‌شنبه در جلسه هیئت دولت در استان البرز مردم این استان را انسان‌هایی صمیمی، باصفا، حماسی، فداکار و آرمانی توصیف کرد و اظهار داشت: مردم این استان مجموعه‌ای از خوبی‌ها و زیبایی‌های ایران و جمع جامعی از ویژگی‌های برجسته اقوام گوناگون ایرانی را در خود گرد آورده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد شهدا و جانبازان البرز، حرکت‌های عظیم و سرنوشت‌ساز مردم این استان در دوران دفاع مقدس و حضور مستمر آنان در صحنه‌های حساس انقلاب، نشان از آن دارد که مردم این استان لیاقت هر گونه خدمت خالصانه را دارند، افزود: زمانی که می‌خواستیم به سمت استان البرز حرکت کنیم، ابتدا تصمیم گرفتیم به دلیل شدت برودت هوا و برای اینکه ملاحظه مردم را کرده باشیم، با صدور اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی کرده و سفر را به زمان دیگری موکول کنیم، اما هنگامی که مطلع شدیم مردم در سطح استان از ساعات اولیه صبح با وجود شدت سرمای هوا در خیابان‌های مسیر عبور خادمان خود حضور یافتند، نیامدن به استان را به هر دلیلی بی‌احترامی به مردم دیدیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به سفرهای متعدد خود به نقاط مختلف کشور و مشاهده استقبال‌های متعدد پرشور و گرم مردمی ابراز داشت: اگر چه صحنه‌هایی نظیر آنچه امروز در سطح استان البرز مشاهده شد را بارها دیده‌ایم، اما هر بار این تصاویر تازگی دارد و امروز مردم استان البرز بار دیگر بزرگی و عزت خود را ترسیم کرده و به رخ جهانیان کشیدند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: پس از دیدار و گفت‌وگو با مردم مرکز استان باز هم مردد شدیم که با توجه به شدت یافتن سرمای هوا آیا به شهرستان‌های استان سفر کنیم یا خیر که بار دیگر پس از دریافت گزارش‌های مسئولان منطقه تصمیم گرفتیم حضور مردم برای استقبال از خادمان خود را ارج نهیم و به خدمت آنها برسیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به زمان انجام این سفر در هفته پایانی اسفندماه خاطرنشان کرد: روزهای پایانی اسفندماه ایام حساب و کتاب‌های یک ساله است و چنین حضور و استقبال پرشوری از سوی مردم جای آن دارد تا خداوند متعال را شکر کرده و با همه وجود از همه مردم تشکر کنیم و خالصانه آنچه در توان داریم برای خدمت به مردم به میدان بیاوریم.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه استان البرز سال‌ها زیر سایه استان تهران بوده، ادامه داد: باید عقب‌ ماندگی‌های استان را جبران کنیم، هم‌چنین امکانات زیادی در این استان وجود دارد که مسئولان دولتی باید با رفع موانع، مجموعه‌ این امکانات را در کنار هم قرار داده و توانی مضاعف برای پیشرفت استان فراهم آورند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود خطاب به وزیر کشور گفت: تا کمتر از بیست سال دیگر با روند فعلی ساخت و ساز‌ها و پیشرفت‌های استان‌های تهران و کرج بافتی به‌هم پیوسته در 2 استان را خواهیم داشت که اگر برنامه‌ و طرحی منسجم برای مدیریت این روند وجود داشته باشد در آن زمان بافتی موزون و منظم خواهیم داشت و در غیر این صورت بافتی ناموزون با مشکلات بسیار پیش روی ما خواهد بود، لذا باید یک طرح کلی برای مدیریت توسعه این دو استان تهیه شود.

وی هم‌چنین از وزیر کشور خواست تا با افزایش بودجه عمران شهری استان البرز این امکان را فراهم آورد تا مردم ببینند که با استان شدن این منطقه تغییراتی محسوس در محیط زندگی آنها به وجود آمده است.

احمدی‌نژاد هم‌چنین خواستار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استان البرز و اختصاص بودجه‌های مناسب برای تأمین ابنیه و امکانات لازم برای ارتقای محیط شهری و سیستم اداری منطقه از شهرستان به استان شد.

رئیس‌ جمهور از وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواست تا در استان حضور پیدا کرده و مشکلات کشاورزی و صنعتی استان را با توجه به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و صنعتی منطقه به صورت شخصی و رو در رو مرتفع کنند.

وی از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواست تا برای زارعین اطراف سد طالقان حق ‌آبه‌ای مناسب به شرطی که به طرح‌های اصلی آب منطقه لطمه نزند، اختصاص دهد تا شهرستان طالقان که مرکز تاریخی و زادگاه آیت‌الله طالقانی است و مردم آن از بهترین مردم ایران هستند بیش از پیش پیشرفت کند.

احمدی‌نژاد هم‌چنین از وزیر مسکن و شهرسازی خواست تا با اقدامی انقلابی نسبت به احداث واحدهای مسکن مهر در شهرستان طالقان اقدام کرده و خواستار آن شد تا در حوزه گردشگری استان چند اقدام نمونه و بزرگ انجام شود تا باعث ایجاد حرکت در عرصه گردشگری استان شود.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول