اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

تحول مدارس علوم دینی اهل سنت یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تغییر و تحول در زمینه‎های مختلف مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با توجه به مقتضیات زمان یک ضرورت و هدف اصلی نظام اسلامی است.

تحول مدارس علوم دینی اهل سنت یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی در جمع روحانیون ممتحن اختبار علمی مدرسین حوزه‌های علمیه اهل سنت گفت: جمهوری اسلامی به دنبال ترویج و گسترش تفکر اسلامی در سطح جهان است و به منظور دستیابی به این هدف شیعه و سنی تفاوتی ندارد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات روزافزون علم و تکنولوژی اظهار داشت: گذر زمان در اختیار انسان نیست و خودش را تحمیل می‎کند و به همین خاطر نباید بر برخی از تفکرات سنتی پافشاری کرد.

نورمفیدی با اشاره به نقش محوری مدارس علوم دینی در جامعه افزود: عالم شیعه و سنی متعصب در دنیای امروز تاثیرگذار نیست و مدارس باید به دنبال تربیت عالمان تقریبی باشند.

وی انصاف را یکی از شرائط انسان عاقل برشمرد و گفت: باخدا و خلق خدا با انصاف باشید و هرگز بی‎انصافی نکنید.

نورمفیدی ادامه داد: خدمات ارزنده نظام به اقلیت‎های مذهبی حاکی از تفکر تقریبی و وسعت دید بالای مقام معظم رهبری بوده و ناانصافی است اگر خدمات نظام جمهوری اسلامی به اقوام نادیده گرفته شود.

وی گفت: هدف از این خدمات شیعه کردن اهل سنت و یا بالعکس نیست، بلکه هدف نشر مبانی دین مبین اسلام و تقویت همگرائی و تحکیم بیشتر وحدت بین مذاهب است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول