اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری

شرایط برخورداری طلاب اهل سنت از مدرک رسمی در زاهدان فراهم شد

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین آزمون استخدامی روحانیون شاغل اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: پیرو توصیه‌های مقام معظم رهبری در ارائه خدمات یکسان، شرایط برخورداری طلاب و روحانیون اهل سنت از مدرک رسمی در استخدام مشاغل در زاهدان فراهم شد.

شرایط برخورداری طلاب اهل سنت از مدرک رسمی در زاهدان فراهم شد

حجت‌الاسلام احمد راهداری صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین آزمون ارزشیابی استخدامی روحانیون شاغل اهل سنت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پیرو توصیه‌های مقام معظم رهبری که همواره در تمام حوزه‌ها فصل‌الخطاب بوده و هست و با توجه به حساسیت‌های ویژه ایشان نسبت به مسلمین جهان و کشور و نیز تأکید بر عدالت و مساوات در تمامی امکانات و خدمات همان طور که برای طلاب تشیع در نظر گرفته می‌شود برای تسهیل و ارائه این خدمات به برادران اهل تسنن نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نشود.

وی افزود: برگزاری آزمون ارزشیابی استخدامی روحانیون شاغل اهل سنت استان یکی از مواردی است که به منظور به جا آوردن فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه ارائه خدمات یکسان به برادران اهل تسنن صورت پذیرفته است.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه بیان داشت: فراهم کردن شرایط و حل مشکلات مدرک برای استخدام طلاب و روحانیون اهل سنت در سازمان‌ها، نهادها و ادارات و دیگر جاها، و اینکه مدارک آنان شکل رسمی به خود گیرد، امتحان و آزمونی در همین راستا برای تعیین سطح طلاب کشور برگزار می‌شود.

راهداری تصریح کرد: پس از آزمون، مدرک این افراد شکل رسمی و قانونی کشوری و استخدامی به خود می‌گیرد و این آزمون دقیقاً برای برادران طلاب اهل سنت نیز برگزار شد و این امر چندین سال است که در دستور کار قرار گرفته و بعد از آن که شورای برنامه‌ریزی مدارس توسط نمایندگان مقام معظم رهبری تقریباً در حدود هشت استان این کشور شکل گرفت این برنامه به صورت رسمی و قانونی در کشور اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: این آزمون امروز برای نخستین بار است که در سیستان و بلوچستان در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای برادران مولوی که شاغل هستند برگزار شد.

دبیر این آزمون گفت: از مزایای این آزمون این است که طلاب و مولوی‌های اهل سنت برای اینکه در هر یک از ادارات استان مشغول به کار شوند از آنجایی که مدرکشان همان سند مولوی است که از مدرسه و محل تحصیل اخذ کرده‌اند همچنین برای اینکه همانند طلاب شیعه از مدرک مستند رسمی و قانونی برخوردار شوند، پس از این آزمون مدرک آنان به سند رسمی کشوری تغییر می‌یابد و می‌توانند در هر اداره‌ای استخدام و شرایط لازم را به دست آورند.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: در استان این آزمون برای نخستین بار برگزار شد و مرحله دوم نیز در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

راهداری خاطرنشان کرد: سؤالات این آزمون در تهران طرح و به صورت تستی و تشریحی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: کم و کیف سؤالات در تهران با استفاده از کارشناسان اهل سنت که کاملاً واقف هستند و پایه‌ها را می‌دانند به گونه‌ای طراحی شده تا برای هر منطقه بر اساس نوع مذهب (حنفی، شافعی و...) تنظیم و حق کسی ضایع نشود.

دبیر نخستین آزمون استخدامی روحانیون شاغل اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 23 نفر از مولوی‌ها و طلاب شاغل در این آزمون شرکت کردند و امیدواریم در آزمون نوبت بعدی تعداد بیشتری شرکت کننده داشته باشیم.

راهداری بیان کرد: مدارک سطح یک و دو شامل فوق دیپلم و لیسانس است که در صورت قبول شدن در سطح یک و دو و با تأیید وزارت آموزش عالی به مدرک رسمی دست خواهند یافت.

 

 

* فراهم کردن امکانات رفاهی بخش اعظم نگرانی شرکت‌کنندگان را کاهش داد

مولوی عبدالغنی‌دهانی مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمون به خبرنگار فارس گفت: اینکه متولیان شرایط برگزاری این آزمون را در زاهدان و در استان خودمان فراهم کردند جای بسی تقدیر و تشکر را دارد.

وی افزود: در گذشته، آزمون‌ها در تهران و مشهد برگزار می‌شد که این امر مشکلات زیادی را در پی داشت به طوری که عده‌ای از شرکت‌کنندگان به دلیل بعد مسافت و هزینه‌های اقامت و رفت و برگشت از این آزمون انصراف می‌دادند.

مولوی‌دهانی بیان کرد: با وجود نخستین تجربه برگزاری آزمون، تمامی تمهیدات اندیشیده شده بود و هیچ مشکلی از نظر اقامت و پذیرایی برای شرکت‌کنندگان وجود نداشت.

وی اظهار داشت: فراهم کردن تسهیلات و امکانات رفاهی قسمت عمده‌ای از اضطراب و استرس ناشی از حواشی هزینه‌ها و اسکان را که در گذشته با آن مواجه بودیم از بین برد و شرکت‌کنندگان با آرامش و طیب خاطر به سؤالات پاسخ دادند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان افزود: از جمله معایب این آزمون این بود که با توجه به ثبت‌نام اینترنتی از زمان محدودی برخوردار بوده همچنین پیچیدگی شرکت در آزمون برای برخی مبهم بود که امیدواریم در آینده با توجه به محدودیت‌های اینترنتی در بعضی از نقاط استان این مشکلات مرتفع شود تا تعداد بیشتری بتوانند در این آزمون شرکت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مولوی یعقوب حسین‌بر از دیگر شرکت‌کنندگان این آزمون نیز اظهار داشت: دبیرخانه شورای هماهنگی ائمه جمعه اهل سنت کشور حدود سه سال فعالیت خود را در ابعاد خدمات‌رسانی ویژه حوزه‌های علمیه اهل سنت و ائمه جمعه و جماعات در زمینه‌های مختلف آغاز کرده است که از آنان قدردانی می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های خدماتی تحت عنوان فرهنگی به صورت قانونمند توسط این دبیرخانه انجام می‌شود از جمله برگزاری آزمون طلاب و مولوی‌های اهل سنت که هم تراز با طلاب شیعه برگزار می‌شود که این نشان از عزم مساوات و برابری نظام در مورد تمام اقوام و مذاهب در جای جای کشور دارد.

مدرس حوزه‌های علمیه اهل سنت خاش بیان داشت: با شکل‌گیری دبیرخانه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی که در جریان است هر روز تسهیلات و خدمات به نحو آسان به طلاب و مولوی‌های اهل سنت ارائه می‌شود.

مولوی حسین‌بر افزود: با برگزاری این آزمون، مشکلات طلاب شاغل در ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی و نبود مدرک رسمی، رفع می‌شود.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول