اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی:

‌90 هتل در مشهد استانداردسازی شد / برخورد جدی با واحدهای غیرمجاز اقامتی‌

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: با واحدهای غیرمجاز اقامتی رسمی و استجاری برخورد می‌کنیم.

‌90 هتل در مشهد استانداردسازی شد / برخورد جدی با واحدهای غیرمجاز اقامتی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود منتجبی‌ عصر امروز در نشست خبری ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان‌رضوی که در محل هتل فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 350 واحد استیجاری، شخصی و واحدهای فاقد پروانه پلمپ شد‌ که برخی از آنها به صورت غیرقانونی و خودسر فک پلمپ کردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی ادامه داد: واحدهایی که فک پلمپ آنها غیرقانونی بود برای تصمیم‌گیری در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

منتجبی گفت: برای 70 واحد اقامتی رسمی نیز که تخلفات عدیده‌ای داشته‌اند اخطاریه فرستاده شد که عمده آنها مشکل خود را حل کردند و البته 30 واحد نیز پلمپ شد‌.

وی با اشاره به واحدهای نظارتی فعال در سطح استان تأکید کرد: در این زمینه بازرسان میراث فرهنگی در سه سطح تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی، بازرسی توسط کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی و بازرسی توسط کارشناسان عالی کمیته رسیدگی به شکایات به ارزیابی عملکرد واحدهای اقامتی و توریستی استان می‌پردازند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی با اشاره به طرح ترافیک مشهد در ایام نوروز خاطرنشان کرد: میزان حضور مسافران و زائران در مشهد به ویژه در ایام تعطیل سال رقمی منحصر به ‌فرد است و بسیاری نیز با وسیله‌نقلیه شخصی به مشهد مسافرت می‌کنند که به مشکلات ترافیکی افزوده می‌شود.

منتجبی ادامه داد: طرح ترافیک اطراف حرم در ایام نوروز نیز اجرا می‌شود و اگر بار ترافیک روان و سبک باشد، امکان اینکه طرح ترافیک برداشته شود نیز وجود دارد.

وی در ارتباط با نقاط خاص گردشگری مشهد اظهار داشت: مناطق طرقبه و شاندیز مهم‌ترین نقاط توریستی مشهد هستند و در طول تعطیلات نوروزی نیز جشنواره‌های خاص فرهنگی در این مناطق اجرا می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی با اشاره به استانداردسازی واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی گفت: در گذشته صرفاً معیارهای فنی برای استانداردسازی واحدها ملاک قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر کیفیت ارائه خدمات نیز مدنظر است.

منتجبی ادامه داد: در دو سال گذشته استانداردسازی واحدهای اقامتی به صورت جدی پیگیری شده است و از 135 هتل موجود در مشهد، در 90 هتل استانداردسازی شده و 23 هتل نیز لوح استاندارد دریافت کرده‌اند و 20 هتل نیز در مرحله صدور گواهینامه استاندارد قرار گرفتند.

انتهای پیام/‌ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول