اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

بخش صنعت همدان 20.5 میلیون دلار صادرات داشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: طی سال جاری بخش صنعت همدان 20.5 میلیون دلار صادرات داشت.

بخش صنعت همدان 20.5 میلیون دلار صادرات داشت

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی سال جاری بخش صنعت با صادرات 20.5 میلیون دلاری سهم خود را به 25 درصد رسانده است.

وی گفت: سیمان به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش با صادرات 7 میلیون و 793 هزار دلاری حدود 9 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: چینی‌آلات بهداشتی با 3 میلیون و 755 هزار دلار و پنج درصد ارزش صادرات، کاشی با یک میلیون و 618 هزار دلار و لوله پی وی سی با یک میلیون و 240 هزار دلار هر کدام با دو درصد ارزش صادرات از دیگر اقلام عمده این بخش هستند.

وی با بیان اینکه محصولات این بخش شامل 31 قلم کالا است، ابراز داشت: بخش مواد شیمیایی استان 2 میلیون و 419 هزار دلار صادرات داشته که 2.9 درصد از صادرات استان را دارا است.

فرشچی‌موحد گفت: رزین با یک میلیون و 493 هزار دلار مهمترین کالای این بخش است که دو درصد از صادرات استان را در بر داشته است.

به گفته وی در طول سال جاری 48 قلم کالا در طول سال جاری از طریق گمرک استان همدان به 30 کشور جهان از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، لهستان، پرو، هلند، اکراین، رومانی، سوئد، بلغارستان، صربستان، روسیه، ترکیه، سوریه، هند، افغانستان، پاکستان، عراق، امارات، کویت، قطر، ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان، مالزی، تایلند، اکوادور، مراکش و اتیوپی صادر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول