اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 800 نفر از رزمندگان

مراسم یادبود عملیات والفجر 10 در مریوان آغاز شد

خبرگزاری فارس: با حضور 800 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس از 15 استان کشور مراسم یادبود عملیات والفجر 10 در مریوان آغاز شد.

مراسم یادبود عملیات والفجر 10 در مریوان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان ظهر امروز در این مراسم که در سالن آمفی‌ تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان برگزار شد، اظهار کرد: استقبال رزمندگان از این برنامه نشان از وجود روحیه ایثارگری، شهادت طلبی و حفظ روحیات دوران مقدس در میان رزمندگان اسلام است و این مهم می‌تواند، ظرفیت ارزشمندی برای ارتباط بیش از پیش نسل جدید و قدیم را فراهم آورد.

به گفته ابراهیم حسینی تجلیل از یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران، حفظ و تقویت روحیه ایثارگری با انتقال آن به نسل جوان، برقراری ارتباط معنوی در بین نسل جوان و رزمندگان دفاع مقدس و آشنای نسل امروزی با چگونگی دوران جنگ هشت ساله را از اهداف برگزاری این مراسم است.

وی از شهرستان مریوان به عنوان سمبل مقاومت مردم کردستان در دفاع مقدس نام برد و گفت: نقش موثر مردم مریوان در عملیات والفجر 10 و بمباران شیمیایی بیشتر نقاط این شهرستان از مهم‌ترین عوامل برگزاری این مراسم ملی در این شهر است.

به گفته وی، عملیات والفجر 10 در پنج مرحله با رمز یا رسول‌الله در بیست و سوم اسفندماه 66 آغاز شد و تا پنجم فروردین ماه سال 67 طول کشید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نقش موثر نیروهای بومی استان در قالب گردان‌های صاحب‌الزمان (عج)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت حمزه و انصارالرسول لشکر 22 بیت‌المقدس را یادآور شد و گفت: رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات با پیشروی در خاک عراق، یک ‌هزار و 200 کیلومتر از خاک این کشور را تصرف کردند.

به گفته حسینی در این عملیات شهرهای تویله، بیاره، خرمال و حلبچه تصرف و شهر نوسود نیز که در تصرف نیروهای بعث بود، آزاد شد.

وی با اشاره به 11 هزار کشته و زخمی و 5 هزار و 440 اسیر دشمن در این عملیات تصریح کرد: از کار انداختن ماشین جنگی دشمن و تنبیه دشمن متجاوز استراتژی ایران در اواخر جنگ بود که با انجام این عملیات به اهداف مدنظر دست یافتیم و شهرهای مرزی کردستان و کرمانشاه را از تیررس دشمن خارج کردیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول