اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

یزد آماده استقبال از 6 میلیون مسافر نوروزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان تاریخی یزد در ایام نوروز آماده پذیرایی و استقبال از 6 میلیون مسافر است.

یزد آماده استقبال از 6 میلیون مسافر نوروزی است

بهرام رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تمهیدات لازم برای پذیرایی از 6 میلیون مسافر نوروزی در یزد فراهم شده و مجموعه گردشگری استان یزد آماده خدمات‌رسانی به این تعداد مهمان نوروزی است.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی یزد به گونه‌ای است که این استان در چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و هر سال به ویژه در ایام نوروز مسافران بسیاری وارد این استان می‌شوند ضمن اینکه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان یزد نیز مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 57 هزار و 300 نفر در هر روز در هتل‌ها، مهانپذیرها، مدارس، هتل آپارتمان‌ها، کمپ‌ها و پارک‌های اسکان داده خواهند شد.

وی افزود: امسال 400 مدرسه بیش از 24 هزار مهمان نوروزی را در خود اسکان خواهند داد و امکانات رفاهی توسط آموزش و پرورش با همکاری میراث فرهنگی در مدارس مستقر خواهد شد.

رضایی هم‌چنین از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در استان یزد خبر داد و بیان کرد: 220 جشن و جشنواره در شهرهای مختلف استان یزد برای گردشگران نوروزی اجرا خواهد شد، 19 موزه استان یزد نیز در این ایام آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.

وی از جمله این موزه‌ها به موزه آب و آیینه، موزه آب، موزه مردم‌شناسی اردکان، موزه میبد، موزه تفت، موزه اسناد و ... اشاره کرد، در آستانه عید نوروز بیش از 100 سفره هفت‌سین در نقاط مختلف شهر یزد و سایر شهرستان‌های استان گسترده خواهد شد.

این مقام مسئول  از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سراسر استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در کنار آثار تاریخی، در مسیر گردشگران و در نقاط پرتردد شهرستان‌ها دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و سایر مسئولان شهرستان‌ها انجام شده و در طول مسیرهای منتهی به یزد، استراحتگاه‌هایی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد هم‌چنین از وجود 20 روستای نمونه گردشگری در استان یزد خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این روستاها اندیشیده شده است.

وی از وجود بیش از 6 هزار و 500 اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در نقاط مختلف استان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این جاذبه‌های منحصر به فرد به طور قطع گردشگران بسیاری را از سراسر کشور به استان تاریخی یزد جذب خواهد کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول