اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار در 11 هزار هکتار از اراضی خدابنده

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: توانستیم 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان خدابنده را تحت پوشش سیستم‌های آبیاری تحت فشار قرار دهیم.

اجرای آبیاری تحت فشار در 11 هزار هکتار از اراضی خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال تا کنون اقدامات خوبی در زمینه کشاورزی در شهرستان خدابنده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیر ساخت‌های کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی است، افزود: از آغاز سال فقط در بخش آبیاری تحت فشار اقدامات بسیاری توسط جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: در حال حاضر وسعت اراضی شهرستان خدابنده که آبیاری تحت فشار بر روی آنها انجام شده 11 هزار و 882 هکتار است.

وی گفت: از کل اراضی تحت فشار موجود در شهرستان خدابنده 11 هزار و 300 هکتار آن مربوط به سیستم آبیاری بارانی است.

عیوضی همچنین اضافه کرد: 582 هکتار از اراضی تحت فشار موجود در خدابنده نیز زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار موجب صرفه‌جویی در آب مصرفی شهرستان در این اراضی می‌شود، افزود: با آمار به دست آمده پس از اجرای سیستم‌های آبیاری سالانه 57 میلیون متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده افزود: از آغاز سال جاری تا کنون فقط 105 پروژه در بخش آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده اجرا شده است.

وی وسعت پروژه‌های اجرایی در این بخش را یک هزار و 200 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال اجرا شده است.

عیوضی همچنین از اجرای 140 پروژه دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: وسعت زمین‌های اجرایی برای انجام این پروژه‌ها نیز 2 هزار هکتار است.

وی با مثبت ارزیابی کردن پروژه‌های اجرایی در این شهرستان افزود: اجرای پروژه‌ها در این بخش موجب حفظ ذخایر آب‌های زیر زمینی در شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول