اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

5 نشان استاندارد سیب به دماوند رسید

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند گفت: برای نخستین بار در کشور، پنج نشان تایید سفارش استاندارد محصول سالم سیب به شهرستان دماوند تعلق یافت.

5 نشان استاندارد سیب به دماوند رسید

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این موفقیت به دست توانمند و همت بالای کارشناسان حوزه اداره حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دماوند به دست آمده است.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند در زمینه طرح "آی.پی.ام" و تولید محصول سالم برترین در استان تهران و یکی از پیش‏قراولان در کشور است.

خلیلی اضافه کرد: در سال 90 مجموعه جهادکشاورزی شهرستان دماوند به همراه نخستین تشکل فعال تولید محصول سالم کشور در شهرستان، توفیقات بسیاری را کسب کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند افزود: این تشکل در سال گذشته در 500 هکتار از باغات شهرستان دماوند موفق به تولید 15 هزار محصول سیب سالم و ارگانیک شد.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات سالم خاطر نشان کرد: محصول ارگانیک به تولیداتی اطلاق می‏شود که برای پرورش آنها از کمترین میزان مواد شیمیایی و سموم آفت‏کش استفاده شده باشد.

خلیلی ادامه داد: اجرای این طرح به صورت یک‏باره امکان‏پذیر نیست و باید به تدریج از میزان کود شیمیایی موجود در محصولات کاسته و کودهای ریزمغذی و بیولوژیکی را جایگزین آن کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند، شاخص ارگانیک را شرط ورود محصولات زراعی به بازارهای مصرف جهانی خواند.

وی تصریح کرد: امروز جهانیان برای هشدارهای کارشناسان حوزه سلامت صنعت کشاورزی اهمیت ویژه‏ای قائل هستند و غرفه‏های عرضه محصولات سالم ملل حوزه یورو به رغم بهای بیشتر محصولات ارگانیک رغبت بیشتری برای خرید آن نشان می‏دهند.

خلیلی ادامه داد: از این‌رو اگر محصولات مشهور و با کیفیت جهانی منطقه مانند سیب دماوند قصد و هدف شکار بازارهای جهان را داشته باشد، باید به سلامت محصولات خود توجهی ویژه قائل شوند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول