اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

گسترش آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی بر گسترش آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان آذربایجان غربی تاکید کرد.

گسترش آبیاری تحت فشار در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده شامگاه امروز در کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: با نصب کنتورهای هوشمند و ثبت‌نام برای ایجاد مکانیزم آبیاری تحت فشار در اراضی مختلف کشاورزی می‌توانیم در کنترل میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و ارتقای سطح کیفی محصولات این اراضی موثر واقع شویم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی مسئولان دستگاه‌های مربوطه باید توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی استان داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: کمیته آب و خاک در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است که ایجاد این کمیته زمینه‌ساز تعیین بیش از پیش و بهتر وضعیت زمین‌ها و منابع طبیعی در بخش کشاورزی در استان شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای ظرفیت بالای درآمدزایی در کشور است، ادامه داد: در بخش کشاورزی تا به حال توجه کمتری در حوزه‌های مختلف تولید درآمد و مکانیزاسیون شده است که باید این محورها هم مورد توجه باشد.

به گفته جلال‌زاده از جمله تصمیمات ریاست محترم جمهور در بخش تولید و اشتغال توجه ویژه و اولویت بخشیدن به حوزه کشاورزی در کشور است که ما هم باید این مهم را در استان مورد توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی کارگروه توسعه کشاورزی استان توجه ویژه و اولویت دادن به بخش‌های مختلف کشاورزی است و تشکیل کمیته آب و خاک در شهرستان‌های استان می‌تواند در استخراج زمین‌های قابل کشت و چگونگی سرمایه‌گذاری در این زمینه موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در استان و جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در این زمینه تاکید و اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید به چاه‌های غیرمجاز رسیدگی و نسبت به اعلام وضعیت آنها تا تیر ماه سال آینده اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که حوزه کشاورزی موتور محرکه بخش صنعت استان است، گفت: در سال جاری 180 میلیارد ریال در حوزه کشاورزی مصوبه شده که از این میزان تا به حال 120 میلیارد ریال با اجرای 470 پروژه در استان تزریق شده است.

غلامرضا دیزج‌نژاد در ادامه میزان اعتبار اختصاص یافته به بخش آب استان را 860 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 73 درصد از این میزان اعتبار تا کنون در حوزه‌های مختلف آب استان هزینه شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول