اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم عنوان کرد

برگزاری انتخابات قم در فضایی سالم و امن

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضایی سالم و امن باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

برگزاری انتخابات قم در فضایی سالم و امن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، ضمن تقدیر از همه مدیران به دلیل مشارکت در برگزاری انتخابات تصریح کرد: انتخابات ماه‌ها قبل از برگزاری، نیازمند تمهید مقدمات و تهیه‌سازی ابزار و امکانات لازم است و این مهم از اواخر تابستان آغاز شد.

وی افزود: با ورود به فصل پاییز کارهای مختلف برای برگزاری انتخابات با شیب مناسبی پیگیری شد و در نهایت در زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی همه ابزارها را مهیا کرده و نسبت به اجرای امور بر مبنای قوانین و مقررات اقدام کردیم.

فرماندار قم با اشاره به اینکه در ابتدای ثبت‌نام، 66 نفر نامزد نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند، افزود: در نهایت 57 نفر حایز شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد 39 نفر کار رقابت برای کسب رای از مردم را در ایام تبلیغات پیش بردند.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم در برگزاری انتخابات تاکید کرد: با حضور گسترده مردم در صحنه در نهایت سه نفر نماینده از سوی مردم انتخاب شدند.

حقیقی مقدم با اشاره به اینکه در برگزاری این دوره از انتخابات 9 هزار نفر از نیروهای مختلف مشارکت داشتند، بیان داشت: سازماندهی این مجموعه یک ماه به طول انجامید و در روز انتخابات مشخص شد که سازماندهی‌ها کارآمد بوده است.

وی ادامه داد: برای تست آمادگی برای برگزاری انتخابات 5 مانور رایانه‌ای و انفورماتیک برگزار شد و در مانور آخر در کشور به عنوان استان برتر انتخاب شدیم.

فرماندار قم با اشاره به آموزش نیروها گفت:‌ با فعالیت‌هایی که در حوزه پشتیبانی انجام گرفت روز آرامی در انتخابات را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه در هیئت‌های اجرایی هیچ کس متهم به جانبداری نشد، اضافه کرد: با وجود رصد دقیق، کوچک‌ترین مسئله‌ای برای برخورد پیش نیامد و با مواردی که خلاف قوانین رخ می‌داد به سرعت برخورد می‌شد.

حقیقی‌مقدم با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها واقعا مثال‌زدنی بود، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت همه درخواست‌های ما را اجابت کردند.

وی نقطه قوت این دوره از انتخابات را امانتداری و رعایت قانون دانست و تاکید کرد: حتی با یک شکایت و اعتراض از ناحیه نامزدها مواجه نبودیم و روح معنویت بعد از برگزاری انتخابات نیز حاکم بود و پیام‌های دلسوزانه کاندیداها بعد از انتخابات نشان داد که انتخابات در فضای مثبت برگزار شد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه 444 هزار و 414 رای در صندوق‌های رای انداخته شد، گفت: در حوزه انتخابیه قم علی لاریجانی با 270 هزار و 382 رای، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی با  164 هزار و 219 رای و احمد امیرآبادی فراهانی با 147 هزار و 765 رای با کسب بیشترین آرا مردم به عنوان نماینده مردم قم در مجلس نهم برگزیده شدند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول