اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

جذب 272 فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات گلستان

خبرگزاری فارس: مشاور امور ایثارگران استاندار گلستان از جذب 272 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‎های اداری استان خبر داد.

جذب 272 فرزند شاهد و ایثارگر در ادارات گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمیدرضا فرقانی عصر امروز در جلسه مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: کمیته ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در استانداری گلستان شکل گرفته که نتیجه این جلسات در سال 1388 جذب 171 نفر و در سال 1389 جذب 530 فرزند شاهد و ایثارگر بوده است.

وی تصریح کرد: سال آینده بنا داریم دستگاه‎هایی که بیشترین جذب فرزندان شهید و ایثارگر را داشته‎اند معرفی کنیم.

مشاور امور ایثارگران استاندار گلستان بیان کرد: روحیه ایثارگری در دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‎ ویژه در دولت‎های نهم و دهم زبانزد خاص و عام است که در همین راستا بالاترین مقام عالی استان نیز یکی از دغدغه‎های جدی‌اش توجه به جامعه ایثارگری به ویژه فرزندان شهداست.

فرقانی اضافه کرد: هرگز فراموش نمی‎کنم در جلسه‎ای که قناعت استاندار گلستان اعلام کرد تا مدت زمانی که در گلستان هستم آنقدر فرزند شهید جذب ادارات خواهم کرد که در هر قسمت استانداری، فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها که بروم فرزند شهید ببینم بنابراین چه خوبست که مدیران دستگاه‎ها از این روحیه ایثارگری تأسی بگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مدیران ادارات گلستان در جذب فرزندان شاهد و ایثارگر گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و این وضعیت به صورت یک میدان مسابقه تبدیل شده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار گلستان از مدیران خواست تا اجرای صحیح قوانین و دستورالعمل‎ها را سرلوحه کار خویش قرار دهند و بیان داشت: یکی از مواردی که بسیار مراجعه کننده داریم در خصوص همکاری نکردن دستگاه‎ها در اجرای برخی قوانین همچون ارتقای سطح تحصیلی فرزندان شاهد است.

فرقانی یادآور شد: طبق ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، فرزندان شاهد می‎توانند از مرخصی تحصیلی و یا ماموریت آموزشی استفاده کرده و ادامه تحصیل دهند.

وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین مسائل دیگر نیز قانون تبدیل وضعیت است که در این‎باره اصلاحیه‎ای از طرف معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ابلاغ شده که امیدواریم مدیران این موارد را سرلوحه قرار داده و فرزندان شاهد و ایثارگر را طبق شرایط خاص تبدیل وضعیت کنند.

مشاور امور ایثارگران استاندار گلستان خطاب به فرمانداران اظهار داشت: شورای مشورتی ایثارگران در شهرستان‎ها باید جلسات منظمی برگزار کرده و گزارش کار خود را نیز به این کمیته ارسال کنند.

فرقانی با بیان اینکه برگزاری جلسات توجیهی رابطان ایثارگر همزمان با ایام‎الله دهه ‎فجر انجام گرفت خاطر نشان کرد: بنا داریم تا در هر فصل یک‎بار این برنامه را داشته باشیم تا ایثارگران در جریان قوانین و دستورالعمل‎ها قرار بگیرند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول