اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خبر داد

اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید کردستان از اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان در سال جاری خبر داد.

اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار کارکنان و مدیران بنیاد شهید استان با نماینده ولی فقیه کردستان که در سنندج برگزار شد، خدمت به شهدا و خانواده‌های آنان را مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید دانست.

وی اظهار کرد: بنیاد شهید با فرمان ملکوتی امام راحل به منظور خدمت به خانواده شهدا و اشاعه ارزش‌های شهادت ایجاد شده و در طول سال‌های گذشته توانسته در این مسیر به بهترین شکل ممکن نقش‌آفرینی کند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، بنیاد شهید از دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی افضل‌ترین بنیادهاست، چرا که شهدا افضل‌ترین انسان‌ها هستند.

وی به موفقیت‌های بسیار چشمگیر فرزندان شاهد اشاره و اظهار کرد: خانواده شاهد و ایثارگر همچون دوران دفاع مقدس که از کیان و میهن اسلامی پاسداری کردند، امروز نیز در عرصه‌های علمی، فرهنگی، دینی و غیره منشأ خیر و برکت برای ایران اسلامی هستند.

سلیمانی به برنامه‌های مختلف بنیاد شهید در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید استان در حال حاضر از 2 هزار دانش‌‌آموز شاهد و ایثارگر و 4 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی سطح استان حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان تصریح کرد: بنیاد شهید استان در بحث برنامه‌های ورزشی برای خانواده‌های شهدا نیز در رشته‌های مختلف ورزشی همچون کشتی، فوتسال و ورزش‌های رزمی به بهترین شکل وارد شده و اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

*اعزام 2 هزار ایثارگر کردستانی به اردوهای زیارتی

سلیمانی تصریح کرد: بیش از 2 هزار نفر از جامعه ایثارگران استان در طول سال گذشته به اردوهای زیارتی مشهد مقدس، قم و مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

وی ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی در میان جامعه ایثارگران را یکی از  اولویت‌های بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: 3 هزار و 200 نفر از جامعه ایثارگران در طول سال گذشته در کلاس‌های مختلف آموزش، معنی و تفسیر قرآن شرکت کرده‌اند.

*اعطای 10 میلیارد تومان تسهیلات به ایثارگران کردستانی

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خاطرنشان کرد: در بحث ایجاد اشتغال حداقل 35 درصدی سهم ایثارگران از وام، آموزش کارورزی، مشاوره شغلی نیز بیش از 2 برابر سهم استان را در طول سال‌جاری انجام داده‌ایم.

سلیمانی همچنین به ارائه خدمات صندوق قرض‌الحسنه شاهد نیز اشاره کرد و گفت:‌ از طریق همین صندوق بیش از 10 میلیارد تسهیلات در زمینه‌های مختلف به خانواده‌های شاهد در سطح استان پرداخت شده است.

*دیدار با 10 هزار خانواده شهید در کردستان

وی دیدار با 10 هزار خانواده شهید در سطح استان را از دیگر برنامه‌های این نهاد با مشارکت دیگر ارگان‌ها و نهادها در سطح استان در طول سال‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در طول سال با مشارکت دیگر سازمان‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز که یکی از مهم‌ترین نیازهای ضروری جانبازان است، خدمات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده است.

سلیمانی با بیان اینکه کار ساماندهی گلزارهای شهید در سراسر استان نیز به صورت جدی دنبال شده است، گفت: تمامی گلزارهای اصلی شهدا در شهرستان‌ها با بهره‌گیری از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال‌های 88 و 89 به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها گلزارهای کوچک در سطح استان نیاز به بازسازی دارند، گفت: اعتبارات بسیار خوبی به منظور ساماندهی این گلزارها نیز اختصاص یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه جمع‌آوری آثار فرهنگی شهدا، تدوین کتاب و فیلم از زندگی شهدای استان نیز کارهای بسیار خوبی انجام و یا در دست انجام است.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول