اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانشجویان شاهد وایثارگر موجب برکت دانشگاه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز دانشجویان شاهد و ایثارگر را موجب خیر و برکت و افتخار این دانشگاه دانست و گفت: حضور این دانشجویان در عرصه تعلیم و آموزش عالی می‌تواند آینده بهتری را برای نظام آموزش عالی رقم بزند.

دانشجویان شاهد وایثارگر موجب برکت دانشگاه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی در نشست سالانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاهد و ایثارگر دانشگاه اظهار داشت: ترجیح می‌دهیم که در جذب و بکار گیری اعضای هیئت علمی از فرزندان شاهد و ایثارگر استفاده کنیم و آنها که در آزمون سخت مقاومت و ایثار سربلند بیرون آمده‌اند، وارد عرصه تعلیم و آموزش جوانان شوند و زمام امور علمی کشور به دست این فرزندان باشد.

وی خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: شما با تعهدی که دارید و پیش از این سنگرهای بزرگی را درنوردیده‌اید می‌توانید آینده بهتری را برای آموزش عالی کشور رقم بزنید.

مروتی با اشاره به رشد علمی ایران به ویژه در سال‌های اخیر، ادامه داد: هدفی که قرار بود در سال 1404 به آن دست یابیم در سال 1390 محقق شد و ایران به مقام اول علمی منطقه دست یافته است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها امروز با تولید علمی شتابان در حال حرکت هستند و در برخی رشته‌ها همچون علوم هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، هوا و فضا و... دانشمندان جوان ایرانی حرف زیادی برای گفتن دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 94 رشته کار‌شناسی ارشد و 45 رشته دکتری تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است، افزود: دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر و جامع منطقه جنوب غرب وظیفه تربیت نیروی مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه‌های استان را بر عهده دارد.

مروتی با تأکید بر تولید علم جهت دار و مطابق با نیازهای روز، ادامه داد: خوزستان از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است پس باید تحصیلات تکمیلی به سمت حل مشکلات و نیازهای صنعت حرکت کند و موضوعات پایان نامه‌ای دانشجویان در این راستا هدایت شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با پذیرفتن برخی کمبود‌ها در بخش تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، گفت: امکان اینکه همه دانشکده‌ها در یک مرحله تجهیز شوند وجود ندارد اما تلاش داریم آزمایشگاه مرکزی به عنوان مرجعی برای انجام همه آزمایش‌های مورد نیاز دانشجویان با کمترین مشکل از نظر تجهیزات و وسایل مواجه باشد.

وی در پاسخ به طرح مسئله یکی از دانشجویان درباره حجاب و عفاف در دانشگاه، اظهار داشت: کمیته حجاب و عفاف دانشگاه فعال است اما از دانشجویان شاهد و ایثارگر که عزیزی از خانواده را در راه حفظ ارزش‌های دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست داده‌اند انتظار می‌رود دراین مسیر دانشگاه را یاری دهند و ضمن اینکه خود الگو هستند، دیگر دانشجویان را نیز راهنمایی کنند.

در بخش دیگری از این نشست، دانشجویان شرکت کننده به طرح مسائل و مشکلات خود در دانشگاه پرداختند و مروتی رئیس دانشگاه به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول