اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر خبر داد

دیار کریم خان زند ‌آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: ملایر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

دیار کریم خان زند ‌آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر محمدرضا بشری عصر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در ایام نوروز پذیرایی مهمانان زیادی از سراسر کشور است اظهار کرد: این شهرستان دارای 296 اثر تاریخی است که از این تعداد 157 اثر ثبت ملی شده است. 

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نوروز توسط این اداره اشاره کرد و گفت: اجرای کارناوال شادی با هدف ایجاد فضای  شاد و مفرح برای همشهریان و مسافران نوروزی در ایام عید از جمله برنامه‌هاست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر اجرای موسیقی محلی در یکی از ورودی‌های شهر ملایر در لحظه تحویل سال و اهدای هدایای ویژه و صنایع دستی به نخستین مسافر ورودی به شهرستان و ... از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی از استقرار شش راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی ملایر خبر داد و ابراز داشت: راهنمای گردشگری در موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان مستقر می‌شوند و راهنمایی‌های لازم را به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند.

بشری از آمادگی اماکن تفریحی و دیدنی، بناهای تاریخی، مدارس، مراکز خدماتی و رفاهی، اقامتگاه‌ها و سایر نقاط در ملایر در ایام نوروز خبر داد و گفت: ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان و خانه مصدقی تجهیز و محوطه‌سازی یخدان میرفتاح نیز در حال اجرا است.

وی از راه‌اندازی تلفن ثابت گویا با شماره 135 به منظور معرفی اماکن تاریخی و گردشگری ملایر خبر داد و گفت: دبیرخانه ستاد دائمی تسهیلات نیز به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مسافران و گردشگران نوروزی است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از توزیع 10 هزار بروشور و نقشه راهنمای شهری و کتابچه در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: هدف ما رضایت مسافران و گردشگران است.

 وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته 292 هزار و 500 مسافر از اماکن تاریخی و گردشگری و دیدنی ملایر در ایام نوروز دیدن کردند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول