اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی مازندران:

برای چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: برای چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستیم.

برای چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرزاد بزرگی اظهار داشت: سال 88 در چهارشنبه آخر سال، 29 مصدوم در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج مورد بستری و یک مورد اعزام به تهران بود و بقیه در اورژانس مداوا شدند، تصریح کرد: بیشترین میزان مصدومیت مربوط به دست، پا، صورت و چشم است.

بزرگی با اشاره به اینکه سال گذشته 39 نفر در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که سه مورد بستری بود، گفت: در سال‌های اخیر خطرات و آسیب‌های عمیق و جراحات با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم در کشف و جمع‌آوری مواد محترقه تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌ها داشت، ادامه داد: آموزش‌هایی هم از طریق رسانه‌ها به مردم داده شده که در کاهش آسیب‌ها موثر بوده است.

بزرگی با اشاره به اینکه برخی ضایعات سوزاننده هستند که سوختگی ایجاد می‌کنند، متذکر شد:‌ برخی ضایعات هم انفجاری هستند که سبب قطع عضو و یا ضایعاتی در چشم می‌شوند.

وی بیان کرد: ‌اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی باعث شده تا خانواده‌ها فرزندان خود را از این محیط‌ها دور نگه دارند.

بزرگی با بیان اینکه سال گذشته دو مورد ضایعه چشمی داشتیم، گفت: یک مورد اعزام به تهران بود و یک مورد هم منجر به پیوند قرنیه شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گروه سنی 20 تا 40 سال هستند که 50 درصد مصدومان را به خود اختصاص می‌دهند، یادآور شد: گروه 10 تا 20 سال با 35 درصد آسیب در ردیف دوم مصدومیت قرار دارند.

بزرگی با بیان اینکه مصدومان بالای 40 سال بسیار کم هستند، خاطرنشان کرد: ‌چنانچه این افراد مصدوم شوند یا عابر پیاده هستند و یا از تماشاچیان این حوادث که مصدوم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستیم، گفت:‌ در مناطقی که ممکن است این مراسم انجام شود آمبولانس مستقر می‌کنیم تا به منطقه‌ای که ممکن است در آسیب قرار داشته باشد دسترسی داشته باشیم.

بزرگی با بیان اینکه در اورژانس هم نیروی اضافه مستقر می‌کنیم، ادامه داد: توصیه می‌کنیم حتما کودکان را از محل‌های خطر دور نگهدارند چراکه اغلب کسانی که صدمه می‌بینند کودک هستند.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بهتر است کودکان در کنار پنجره نایستند، تصریح کرد: ‌چراکه انفجار ترقه سبب شکسته شدن شیشه و آسیب به کودکان می‌شود.

بزرگی اظهار داشت:‌ چنانچه افرادی در مراسم چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شده و بنا دارند شخصا به بیمارستان مراجعه کنند افرادی که دچار ضایعه دست و صورت هستند به بیمارستان بوعلی سینا ساری و آسیب‌های اندام و تنه هم به بیمارستان زارع مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول