اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان خبر داد

صدور 7 هزار میلیاردی محصولات غیرنفتی به عراق

خبرگزاری فارس: نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان گفت: امسال، 7 هزار میلیارد تومان محصولات غیرنفتی به عراق صادر کردیم.

صدور 7 هزار میلیاردی محصولات غیرنفتی به عراق

حرمت فارغی امروز در حاشیه بازدید یک گروه گردشگری که از کردستان عراق به مجموعه تاریخی، فرهنگی و تفریحی عباس آباد بهشهر آمده بودند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر بیان داشت: از آنجا که استان مازندران و سلیمانیه که در اقلیم کردستان واقع است خواهر خوانده یکدیگر هستند و این اواخر هم پروتکل‌های همکاری بین آنها در زمینه‌های تجارت و بازرگانی، گردشگری و فنی و مهندسی برقرار شد یک گروه از این اقلیم به مازندران سفر کردند.

وی افزود: ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق زیر نظر ریاست جمهوری است و این ستاد مسئول سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درباره فعالیت بخش خصوصی در عراق است.

فارغی در پاسخ به این سئوال که آیا همکاری با یک کشور جنگ زده که در واقع یک ریسک محسوب می‌شود چگونه توانسته تا این حد نزدیک باشد، اظهار داشت: قبل از همکاری همه جوانب بررسی شد و در حال حاضر ارتباطی خوبی با مسئولان اقلیم کردستان عراق داریم و در همین ارتباط دو سرکنسولگری در اربیل و سلیمانیه عراق مستقر هستند که ارتباط و همکاری نزدیکی را دنبال می‌کنند.

نماینده دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در اقلیم کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان با چهار میلیون جمعیت شامل سلیمانیه، اربیل و دهوک به مرکزیت سلیمانیه است و همکاری ایران و به ویژه مازندران در این اقلیم آینده درخشانی دارد.

وی در پایان گفت: در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان محصولات غیرنفتی و جدا از بخش فنی و مهندسی را  به عراق صادر کردیم.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول