اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 اسفند برگزار می شود

نخستین جشنواره آیین‌های بومی و محلی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری نخستین جشنواره آیین‌های بومی و محلی ویژه عید نوروز در همدان خبر داد.

نخستین جشنواره آیین‌های بومی و محلی در همدان

پرویز ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از عید نوروز در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذار اظهار کرد: نخستین جشنواره آیین‌های محلی و بومی استان همدان 22 اسفند ماه امسال در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر همدان به صورت یک روزه برگزار می‌شود.

وی از حضور 200 نفر از اعضا و مربیان کانون‌های پرورش فکری استان خبر داد و افزود: نمایش‌های آیینی به صورت عروسکی و تئاتر صحنه‌ای توسط اعضا و مربیان کانون‌های پرورش فکری استان صورت می‌پذیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ابراز کرد: علاوه بر بخش نمایش، چیدمان سفرهای هفت سین و ارائه بروشور نیز توسط 15 مرکز انجام می‌شود و در ادامه نیز بهترین سفره‌های هفت سین با اهدا لوح و جایزه مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: در بخش بروشور تمام شهرستان‌ها آیین‌های بومی و محلی خود را ارائه می‌کنند و در نهایت نیز مراکز برتر تقدیر می‌شوند.

ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه سال آینده مسابقه عکاسی توسط اعضا و مربیان کانون‌های پرورش فکری برگزار و آثار برتر در نمایشگاه عکاسی کانون که در اسفند ماه سال 1391 در مرکز کانون پرورش فکری همدان برگزار می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به محتوا و مضمون نمایش‌های مورد ارائه گفت: سیاه بازی، کوزه گلین، عمو نوروز و ننه پیرزن، شال اندازی و دختر بهار موضوعات مورد نظر در نمایش‌ها و تئاترهای جشنواره آیین‌های بومی و محلی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و  نوجوانان استان همدان در پایان سخنان خود با اشاره به مهمترین اهداف جشنواره گفت: حفظ و اشاعه آیین‌های سنتی و محلی هر شهرستان و آشنایی اعضا با فرهنگ بومی محلات از رویکردهای این برنامه تلقی می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول