اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

حرکت پرشتاب قم در راه عمران و آبادانی

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به اینکه در این استان اقدامات گسترده‌ای برای عمران و آبادانی در سال 90 صورت گرفت، بر تداوم این روند در سال آینده تاکید کرد.

حرکت پرشتاب قم در راه عمران و آبادانی

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه این استان در تمام ابعاد عمرانی، اقتصادی و صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: این پیشرفت‌ها به ویژه در بخش صنعت ضمن رونق اقتصادی استان موجب اشتغالزایی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های فراوان مختلف صنعتی از جمله کارخانه سیمان در سال جاری به بهره‌برداری رسید خاطر نشان کرد: در بخش راه و شهرسازی نیز شاهد بهره‌برداری و تکمیل شدن قسمتی از جاده قم - نیزار بودیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی جاده قم - جعفریه در سال جاری آغاز شده و در سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: در سال جاری پروژه جاده - قم گرمسار به بهره‌برداری رسید که اکنون توافق برای آغاز شش بانده شدن این راه صورت گرفته است که امیدواریم عملیات اجرایی آن با سرعت بیشتری از سال آینده آغاز شود.

موسی‌پور با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه خط آهن سریع السیر قم - تهران - اصفهان سرعت گرفته است افزود:   پروژه‌های مهم دیگری هم از جمله آزاد راه قم - سلفچگان - اراک در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی در حال پیگیری است و عملیات این پروژه از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است گفت: مهم‌ترین آرزوی دیرینه شهروندان قمی انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم بود که بخش اضطراری این پروژه امسال قم را از خشکسالی و جیره‌بندی آب نجات داد و در سال آینده آب قم کاملا شیرین خواهد شد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مقدمات انتقال آب از بند علی‌خان به دشت مسیله فراهم شده اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آبی مهم اوایل سال آینده کلید خواهد خورد.

موسی‌پور با بیان اینکه پروژه مهم جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب منطقه نیروگاه در سال جاری آغاز شده است تصریح کرد: این پروژه مهم‌ترین طرح فاضلاب شهری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح 72 تن آغاز شده است خاطر نشان کرد: میدان 72 تن چهارراه کشور محسوب شده و گره ترافیکی این تقاطع مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده بود که با احداث این تقاطع بخش اعظمی از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول