اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

رشد 63 درصدی بودجه عمرانی گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از رشد 63 درصدی بودجه عمرانی استان در لایحه بودجه سال 91 کشور خبر داد و گفت: 271 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی‌های گیلان است.

رشد 63 درصدی بودجه عمرانی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی سعادتی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته نیکوکاری و منابع طبیعی اظهار داشت: امسال هماهنگی‌های خوبی در بخش‌های مختلف استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال گیلان توفیق‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته است افزود: کمبودها باید در کنار موفقیت‌ها دیده شود و به این منظور دفتر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

سعادتی از رشد 63 درصدی بودجه عمرانی استان در لایحه بودجه سال 91 کشور خبر داد و تصریح کرد: 271 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی‌های گیلان است.

استاندار گیلان با اشاره به مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های استان در لایحه بودجه سال 91 خاطر نشان کرد: سال آینده از 9 منبع اعتبارات عمرانی گیلان جذب می‌شود.

وی اعتبارات هزینه‌ای سال 91 گیلان را 178 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: 76 میلیارد تومان حقوق و مزایای مستمر است.

سعادتی 101 میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای گیلان در سال 91 را از دیگر اعتبارات هزینه‌های خواند و بیان داشت: این اعتبارات هزینه‌ای شامل اضافه کار، نیروهای قراردادی، بازنشستگان، کمک‌های رفاهی، هزینه‌های اجاره‌ای و ... می‌شود.

استاندار گیلان رشد اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 91 را 16.1 درصد عنوان کرد و گفت: 23.3 درصد در بخش حقوق و مزایای مستمر رشد داریم اما رشد دیگر اعتبارات هزینه‌ای استان 11.24 درصد است.

وی مجموع اعتبارات عمرانی و جاری گیلان در بودجه سال 91 را 449 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: مجموع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری 175 میلیارد تومان است که صددرصد تخصیص یافته است.

سعادتی با اشاره به تخصیص دو درصد از محل فروش نفت و گاز برای مناطق محروم اذعان داشت: 167 میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های هادی روستایی گیلان در سال جاری بوده که صددرصد تخصیص یافته است.

وی به ابراز رضایت رئیس جمهور از سفر به گیلان اشاره کرد و افزود: موضوع مربوط به طرح جامع آب استان باید با اراده قوی دنبال شود.

مدیرکل محیط زیست گیلان نیز در این جلسه مجموع اعتبارات سالانه این سازمان را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: سال گذشته 70 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و امسال نیز 50 درصد اعتبارات اختصاص یافته است.

امیر عبدوس با اشاره به خرید خدمتی 30 نفر از کارکنان محیط زیست گیلان در سال 91 بیان داشت: اعتبارات خرید خدمتی کارکنان محیط زیست باید در بودجه سالانه لحاظ شود.

رحمت‌الله رحمانی مدیرکل منابع طبیعی گیلان نیز در این جلسه آب شرب، شیلات و زندگی را برگرفته از جنگل و منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: حفظ جنگل‌ها برای گیلان ضروری است و از تمام دستگاه‌ها در این زمینه انتظار همکاری داریم.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول