اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

کاندیداها نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه کاندیداها باید از تخریب رقبای خود پرهیز کنند، گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس نباید وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت، جریان فتنه 88 و جریان انحرافی باشند.

کاندیداها نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با تاکید بر اینکه باید در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قوانین و اخلاقیات رعایت شود، اظهار داشت: شرایط حضور و انتخاب برای تمام سلیقه‌ها فراهم بوده و باید در این فضایی که نظام به وجود آورده، همگان به فکر انجام انتخاباتی سالم باشند.

وی تصریح کرد: حضور حداکثری مردم مستلزم آن است که انتخابات یک رقابت سالم باشد و برای ایجاد یک فضای سالم در انتخابات، مردم و داوطلبان باید توجه داشته باشند که بیگانگان برای آنان تصمیم نگیرند.

آیت‌الله مجتهدشبستری، از کاندیداها خواست از تخریب و اسراف در تبلیغات پرهیز شود تا انتخابات سالم، آگاهانه و انتخاب افراد اصلح توسط مردم محقق شود.

وی بار دیگر خواستار رعایت تقوای الهی از سوی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و گفت: نامزدهای انتخابات باید از تخریب دیگران و دادن وعده‌های غیرممکن خودداری کنند و تنها به ارائه برنامه‌های خود به مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی، عقلی و ملی دانست و تاکید کرد: در مقابل تهدیدهای دشمن ضروری است حتما مشارکت حداکثری داشته باشیم.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرمایشاتی از بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره مجلس گفت: امروز مسئولیت بر عهده ملت است و اگر ملت کنار بنشیند و اشخاصی که با نقشه وارد مجلس شوند هر گامی علیه ضد اسلام بردارند در نامه اعمال ملت نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: باید افرادی که در همه امور آگاه، با ایمان و ولایتمدار بوده همچنین احترام به قانون اساسی می‌گذارند و خدمتگزار مردم هستند به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، نداشتن ارتباط و تمایل با فتنه‌گران سال 88، جریان انحرافی و دوری از کانون‌های قدرت و ثروت را از شاخص‌های مهم کاندیداهای اصلح اعلام کرد.

 

* اسم نمایندگان اصلح  را از من و دفتر من نپرسید

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه با بیان اینکه اگر شناختی از کاندیداها ندارید از مشاوران بی‌غرض و امین کمک بگیرید، گفت: از دفتر و خود من نام اصلح‌ها را سئوال نکنید من به طور کلی شرایط یک کاندیدای اصلح را بیان کردم.

وی، انتخاب اصلح و شایسته را نشان از آگاهی و دقت نظر مردم در تعیین سرنوشت و آینده جامعه دانست و افزود: حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای نشان‌دهنده یکپارچگی و همبستگی ملت است و عظمت و اقتدار نظام اسلامی را به دشمنان و مستکبران نمایان می‌سازد.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه گفت: ملت شریف آذربایجان همانند ملت قهرمان ایران در انتخابات مجلس با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای همانند سایر حضورهای خود رشد سیاسی خود را به دنیا نشان خواهند داد.

وی تصریح کرد: ملت ایران با بصیرت، ایستادگی و حضور به هنگام در صحنه، هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد و در انتخابات 12 اسفند نیز ملت بار دیگر هوشیاری و موقع‌شناسی خود را نشان خواهد داد و با حضور پرشور و فراوان خود در انتخابات مجلس نهم، ضربه سخت دیگری به دشمن خواهد زد.

 

 * قطع صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی نشان‌دهنده استقلال ایران است

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به قطع صادرات نفت به شش کشور اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه اشاره کرد و گفت: حرکت ایران جلوی تبلیغات روانی اروپا علیه ایران را گرفت.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: با قطع صادرات نفت ایران به برخی کشورهای اروپایی هشدار خوبی به برخی از این کشورها داده شد.

خطیب جمعه تبریز گفت: اگر غربی‌ها به این لجاجت ادامه دهند بدانند ایران صادرات خود را به تمام کشورهای اروپایی قطع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قطع صادرات نفت به اروپا مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی شد، افزود: این کار نشان‌دهنده استقلال ایران اسلامی است.

آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه ضمن محکوم کردن انفجارهای اخیر عراق و توهین به ساحت مقدس قرآن کریم، از دولت‌های افغانستان و عراق خواست با مسببان این دو حادثه به شدت برخورد کنند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول