اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

انتخابات برد و باخت نیست / نمایندگان پیروز تحقق مطالبات مردمی را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: انتخابات برد و باخت نیست بلکه توفیق افتخار است که از نمایندگان پیروز انتظار می‌رود در عمل به قول‌های خود و مطالبات به حق مردمی از تلاش دست نکشند.

انتخابات برد و باخت نیست / نمایندگان پیروز تحقق مطالبات مردمی را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که لازم است ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همانند گذشته این ویژگی را درک کرده و با حضور پرشکوه و به موقع به یاوه‌گویی‌های دشمن خاتمه دهند.

وی تصریح کرد: امید است حضور حماسی ملت پای صندوق‌های رای و انتخاب نماینده اصلح، 12 اسفندی ماندگار در تاریخ این کشور ثبت کند که مایه مباهات همگان باشد.

خطیب جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم یادآور شدند که دشمن تمام تیرهای ترکش خود را به سوی ملت ایران شلیک کرده و خصومت و دشمنی نمانده که علیه ملت ما به کار نگرفته باشد پس شایسته است مردم در برابر آخرین تیر ترکش دشمن که دلسرد کردن مردم و تحریم انتخابات است، ایستادگی کرده و تودهنی محکمی به مغرضان نظام و استکبار بزنند.

وی افزود: بار دیگر به دشمن زبون یادآور می‌شویم تا این ملت با این شور و شعور در صحنه حاضر است دسیسه‌های آنان راه به جایی نخواهد برد.

کاندیداها در صورت رای نیاوردن آب به آسیاب دشمن نریزند

خطیب جمعه تبریز در ادامه در توصیه‌ای از کاندیداها و هواداران آنان خواست در صورتی که رای لازم نیاوردید خدای نکرده آب به آسیاب دشمن نریخته و از سخنان دشمن‌پسند پرهیز کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در فتنه 88 همان‌طور که شاهدیم و رهبری نیز بیان کردند کلاه بر سر عده‌ای رفت و لازم است در این دوره از انتخابات نامزدها مراقب باشند شکست خود را با سخنان یاوه جبران نکنند.

امام جمعه تبریز گفت: مطمئن باشید در جمهوری اسلامی با وجود ساز و کارهای لازم و قانونی تقلب غیرممکن است و از این همه باید از بیان سخنان بیهوده که فقط دشمن را شادمان می‌کند همه پرهیز کنند.

وی افزود: انتخابات برد و باخت نیست بلکه توفیق افتخار است که از نمایندگان پیروز انتظار می‌رود در عمل به قول‌های خود، در برآورده کردن مطالبات به حق مردمی از تلاش دست نکشند.

کاندیداها صفا و صمیمت را در جامعه نهادینه کنند

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: از نامزدهای مجلس نهم انتظار هست که بعد از اعلام نتایج در جلسات صمیمی با هم حاضر شده و پیروزی نامزدهای راه یافته به مجلس را تبریک بگویند تا به این وسیله صفا و صمیمیت در جامعه نهادینه شود.

وی، جایگاه مجلس شورای اسلامی را به‌عنوان قوه مقننه بسیار حائز اهمیت دانست و بر انتخاب اصلح براساس فرمایش و توصیه بزرگان و مقام معظم رهبری تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی سوریه اشاره کرد و گفت: این تغییرات با توجه به وضعیت سوریه لازم و ضروری بود تا خواست مردم تحقق یافته و مخالفان دولت نیز به خواست خود برسند.

وی افزود: 60 درصد مردم در انتخابات حاضر شدند و 89 درصد رای مثبت با قانون اساسی سوریه دادند که خود این امر دشمنان اسلام و سوریه را مایوس کرد.

مجتهدشبستری تصریح کرد: هر چند نظر مردم در این انتخابات تامین شد اما به نظر می‌رسد دولت‌های مرتجع منطقه که دنباله‌رو آمریکا هستند به این امر رضایت نداده و در صدد ادامه آشوبگری در سوریه هستند که از همین جا به آنان اعلام می‌کنیم اگر دست از این دشمنی بر ندارند موجبات رسوایی و ضربه زدن به حیثیت خود و اربابانشان را فراهم خواهند کرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سالروز تشکیل کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و جانبازان به‌عنوان دو یادگار ارزشمند امام راحل اشاره کرد و تاسیس آنها را نشانه درایت خمینی کبیر دانست.

وی گفت: 14 تا 20  اسفند هفته نیکوکاری نامگذاری شده که لازم است همه در آستانه سال نو کمک به محرومان را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه تبریز در ادامه به 15 اسفند، روز درختکاری و منابع طبیعی اشاره کرد و حفظ این منابع را توصیه قرآن ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول