اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مسئولان به وظیفه خود عمل کنند/ گسست نسل‌ها در انقلاب ایران معنی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با بیان اینکه هم اکنون نوبت مسئولان است که به وظیفه خود عمل کنند، گفت: گسست نسل‌ها در انقلاب ایران معنی و مفهومی ندارد.

مسئولان به وظیفه خود عمل کنند/ گسست نسل‌ها در انقلاب ایران معنی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تقدیر از مردم  ایران خصوصاً مردم آذربایجان و تبریز به خاطر شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن  این حضور حماسی را دارای پیام‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب به دشمنان نشان دادند که با گذشت 33 سال از انقلاب همان روحیه ایثار، فداکاری و مقاومت در آنها هنوز وجود دارد و هیچ قدرتی نمی‌توانند این عظمت و عزت را در هم بشکند.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم ایران به ویژه غیرتمندان آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن را گامی بزرگ و مهم در مسیر نشان دادن ایمان راسخ و عزم ملی، خوشحالی دوستان و مسلمانان جهان، دلگرمی مسلمانان یاس و ناامیدی دشمنان دانسته و بیان داشت: ملت ایران با الهام از رهبری در حقیقت تجدید بیعت کردن با مقام عظمای ولایت و امامت و به دنیا اعلام کردند تا آخرین نفس از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد و از یاوه‌سرایی‌های استکبار خم به ابرو نمی‌آورند.

گسست نسل‌ها در انقلاب ایران معنی و مفهومی ندارد

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند که گسست نسل‌ها معنی و مفهومی ندارد چرا که هنوز جوانان و نوجوانان، دنیا را حیرت‌زده کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پیام دیگر این راهپیمایی به دنیا این بود که به آمریکا و اذناب آنها اعلام کردند که صرف هزینه‌های گزاف برای براندازی نظام فایده‌ای ندارد.

وی افزود: مردم ایران به آمریکا و اسرائیل در 22 بهمن اعلام کردند از عربدکشی‌ها خود دست بردارند و همانطوری که در 33 سال گذشته تمام توطئه‌های آنان با حضور مردم خنثی شده  از این به بعد نیز ناکام خواهند ماند چون دیگر حنای آنها دیگر رنگی ندارد.

وی اضافه کرد: مردم ایران این بار نیز نشان دادند که با صلابت و قدرت به راه خود ادامه می‌دهند و احدی نمی‌تواند این ملت را از راهی که انتخاب کرده‌اند، باز دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم ایران در 22 بهمن عزت‌مندی و نیرومندی انقلاب را به رخ دنیا کشیدند، تصریح کرد: حضور گسترده مردم و حماسه‌آفرینی ملت قهرمان ایران بار دیگر در تاریخ درخشید و ماندگار شد و مشارکت پرشکوه مردم چشم جهانیان را خیره و دشمنان داخلی و خارجی را مات و مبهوت کرد و بار دیگر اتحاد، همبستگی و همدلی ناگسستنی مردم ایران با انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت شد.

امام جمعه تبریز، پیام این حضور را بی‌ثمر بودن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر چند دشمنان، تحمل این حماسه را نداشته و سعی کردند با کوچک‌نمایی این حضور، عدم همراهی مردم با نظام را القا کنند، اما حقیقت قابل کتمان نیست و بیداری اسلامی نشانگر این موضوع است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری راهپیمایی 22 بهمن پیامی برای مسئولان و کارگزاران کشور داشت و تفهیم شد مردم به وظیفه خود عمل کرده و می‌کنند حالا نوبت مسئولان است بیش از پیش احساس مسئولیت کرده و به وظیفه  خود عمل کنند.

وی افزود: اگر مشکلی را مسئولان می‌توانند در یک جلسه حل کنند آن را به چند جلسه موکول نکنند.

خطیب جمعه تبریز گفت: مسئولان بدانند مردم آنها را به پست و مقام رسانده‌اند همان‌طور که مردم مخلصانه در صحنه حضور داشته و دارند مسئولان و کارگزاران نیز مخلصانه برای خدمت به مردم حاضر شوند.

مسئولان با توجه به مطالبات مردم تقدیر عملی از مردم کنند

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: مسئولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را که در سخت‌ترین شرایط یار و یاور نظام بودند بدانند و تقدیر عملی خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.

آذربایجان حماسه می‌آفریند

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با با مردم تبریز و آذربایجان‌ گفت: در انتخابات 12 اسفند نیز ملت ایران بار دیگر با هوشیاری و موقعیت‌شناسی خودشان را نشان خواهند داد و همانند راهپیمایی 22 بهمن ضربه سختی به دشمنان وارد خواهد کرد.

مردم آذربایجان فدایی و سرباز رهبر هستند

شبستری همچنین از اظهار لطف رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان قدردانی و اظهار کرد: رهبرا فرمایشات گهربار شما را در دیدار با مردم آذربایجان‌شرقی شنیدیم  مردم آذربایجان نه تنها در انتخابات 12 اسفند که مطمئنا همانند 22 بهمن حماسه‌ای جدید خواهند آفرید بلکه تمام رهنمودها و خواسته‌های حضرتعالی را با جان و دل پذیرفته و شما را نایب بر حق امام زمان (عج) می‌دانیم و همگی خودمان را فدایی و سرباز شما می‌دانیم. 

تشییع پیکر پاسدار رسول اسماعیلی

تشییع پیکر عروج شهادت‌گونه پاسدار رسول اسماعیلی که چهارشنبه شب پس از دیدار جمعی از مردم آذربایجان‌شرقی با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 29 بهمن تبریز بر اثر تصادف به لقاالله پیوسته بود امروز پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر دوش نماز نمازگزاران تبریز تشییع شد.

چهارشنبه شب هنگام بازگشت کا‌روان کارگری بیعت با ولایت از تهران خودروی فرمانده حوزه یک الحدید بسیج کارگری سپاه عاشورا در منطقه زنجان تصادف کرد که موجب فوت وی و زخمی شدن سرنشینان خودرو شد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول