اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توصیه‌های چهارشنبه‌سوری

نوجوانان با کارکردها و واکنش‌های مواد محترقه آشنا شوند

خبرگزاری فارس: کارشناس آتش‌نشانی یزد گفت: مواد محترقه بسیار خطرناک هستند و نوجوانان اغلب با کارکرد آن آشنا نیستند به همین دلیل حمل، جابه‌جایی، نگهداری و ترکیب آنها معمولا برای آنها حادثه‌ساز می‌شود.

نوجوانان با کارکردها و واکنش‌های مواد محترقه آشنا شوند

عباس شادان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: چهارشنبه سوری از جمله سنت‌هایی است که اگر با توجه به اصول ایمنی و رعایت آنها انجام شود، می‌تواند موجب نشاط، همبستگی و همدلی آحاد جامعه شود.

وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی و احتیاط به شهروندان یزدی هشدار داد: ترقه و دیگر مواد محترقه به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مواد در اثر جابجایی، حمل و نقل، ضربه و حرارت عمل می‌کنند و منفجر می‌شوند.

شادان‌فر عنوان کرد: نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیر استاندارد نا ایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می‌تواند خود به خود حتی هنگام جابه‌جایی با دست و یا در داخل ساک و کیف در اثر حرارت و یا ضربه منفجر شود.

این کارشناس آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: مواد محترقه بسیار خطرناک هستند و کودکان و نوجوانان از آنجا که با کارکرد آن آشنا نیستند، حمل، جابه‌جایی، نگهداری و ترکیب آنها معمولا برای آنها حادثه‌ساز می‌شود.والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند.

شادان‌فر به والدین تاکید کرد: فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف منع کنید.

وی به شهروندان توصیه کرد: خاموش کننده‌های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با شماره 125تماس بگیرید.

شادان فر با تاکید بر اجتناب از پریدن از روی آتش عنوان کرد: این کار با لباس‌های گشاد فوق‌العاده خطرناک است  بنابراین از این کار خودداری کنید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آتش‌بازی تنها در چهارشنبه‌ سوری در مکان‌های مشخص شده و با رعایت اصول ایمنی انجام شود، تاکید کرد: هیچ‌گاه برای سرگرمی آتش روشن نکنید.

انتهای پیام/ط4000/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول