اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس دریابانی محقق شد

کشف 30 میلیون عدد مواد محترقه / جلوگیری از ورود 32 هزار متجاوز مرزی

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه از آذرماه سال ‌جاری تاکنون 30 میلیون عدد مواد محترقه در مرزهای کشور کشف شده است، گفت:‌ از ابتدای سال ‌جاری تاکنون پلیس مرزبانی از ورود 32 هزار متجاوز مرزی به کشور جلوگیری کرده است.

کشف 30 میلیون عدد مواد محترقه / جلوگیری از ورود 32 هزار متجاوز مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس امیراحمد گراوند عصر امروز در حاشیه یک نشست خبری در بندرعباس با بیان اینکه سال 89 تنها سالی بود که در آن اعتبارات انسداد مرزها به طور صد درصد اختصاص پیدا کرده، اظهار داشت: مرزبانی تمام تلاش خود را برای پوشش خلاءهای مرزی انجام می‌دهد به نحوی که در غرب و شرق کشور خلأهای موجود مرزی به کمک سپاه تحت پوشش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از افزایش کشفیات مواد مخدر و امنیت مرزها متأثر از حضور پلیس مرزبانی در خلأهای مرزی است، افزود: پلیس مرزبانی موفق به جلوگیری از ورود 32 هزار متجاوز مرزی به کشور طی سال‌ جاری شده است.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه در این مدت هم‌چنین از خروج 5 هزار نفر عابر غیرقانونی از مرز ایران به کشورهای دیگر جلوگیری شده است، بیان داشت: در مبحث دستگیری متجاوزان مرزی و عابران غیرقانونی طی سال‌ جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داریم.

گراوند با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 90 متجاوز مرزی در مرزهای کشور دستگیر شده‌اند، افزود: روزانه یک هزار نفر از اتباع بیگانه از کشور طرد می‌‌شوند.

وی ادامه داد: آمار طردی‌ها از کشور در سال‌ جاری نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به طرح جامع کنترل مرزها اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی این طرح تجهیز سیستم مرزبانی به پایش‌های مانیتورینگ است.

گراوند با بیان اینکه در حال حاضر در مرز زابل و سراوان و قسمت‌هایی از مرزهای جنوبی از تکنولوژی مانیتورینگ بهره گرفته می‌شود، اضافه کرد: هم‌چنین از رادارها و دیگر ابزار کنترلی نیز در مرزهای یاد شده استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: از آذرماه امسال تاکنون 30 میلیون عدد مواد محترقه توسط پلیس مرزبانی کشف شده است.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا با بیان اینکه بیشتر محموله‌های کشف شده در مرزهای جنوبی بوده است گفت: به عنوان نمونه یک محموله 11 میلیون عددی مواد محترقه طی روزهای گذشته در بوشهر کشف شده است.

انتهای پیام/ک10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول