اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور خبر داد

فعالیت 12 هزار و 500 کانون فرهنگی در سطح کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور از فعالیت 12 هزار و 500 کانون فرهنگی در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد از کانون‌های فرهنگی کشور در دولت نهم و دهم ایجاد شده است.

فعالیت 12 هزار و 500 کانون فرهنگی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی طاهریان ظهر امروز در گردهمایی بزرگ ائمه جماعات، مدیران و فعالان فرهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتمام جنگ و ناکامی دشمن در مواجهه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موضوع تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان نظام به حدی مطرح شد که در این راستا تدابیری از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در این راستا در 18 اسفندماه سال 71 در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح تأسیس مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای توجه به مباحث تبلیغی و فرهنگی و امر خطیر فرهنگ‌سازی در سطح جامعه به تصویب رسید.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور محور اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسجد عنوان کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین کارکردهای مساجد عبادت است که در مساجد مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

طاهریان حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفندماه و راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر کارکردهای نشأت گرفته از مساجد دانست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از کارکردهای مهم مساجد برشمرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد به عنوان یکی از اثرگذارترین مجموعه‌های فرهنگی کشور بوده که دشمنان نظام را به ترس واداشته است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور سه مجموعه ائمه جماعات و روحانیون، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از عوامل اصلی ناکامی نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی دانست و افزود: رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام امروز اعتراف کردند تا زمانی که این سه مجموعه فعال هستند در اجرای برنامه‌های خود ناکام هستند.

طاهریان با بیان اینکه 4 هزار و 56 کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کشور وجود دارند، یادآور شد: بالغ بر 6 هزار کتابخانه باز در شبستان‌های مساجد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول