اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهش در توسعه سلامت

عقاید نادرست زندگی زوجین را نابود می‌کند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عقائد نادرست بیش از نیمی از مشکلات جنسی را ایجاد می‌کند و سبب نابودی زندگی و روابط زناشویی می‌شود.

عقاید نادرست زندگی زوجین را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، زینب جلمبادانی صبح امروز در همایش ملی پژوهش در توسعه سلامت در بیرجند با ارائه تحقیقی در زمینه ناآگاهی‌های جنسی اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود از تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده برای ارتقای عملکرد جنسی زنان استفاده شود.

وی ادامه داد: نداشتن آگاهی و بروز عقاید نادرست بیش از نیمی از مشکلات جنسی و سبب نابودی زندگی و روابط زناشویی می‌شود.

کارشناس ارشد آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در مطالعه‌ای آموزش جنسی را بر مبنای تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده بر عملکرد جنسی زنان متاهل مراجعه کننده به مرکز بهداشتی درمانی شهر مشهد مورد بررسی قرار دادیم.

جلمبادانی افزود: در این مطالعه نیمه‌تجربی 80  نفر از زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر مشهد که به روش تصادفی- خوشه‌ای از پنج مرکز بهداشتی درمانی انتخاب شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

وی گفت: در آنالیز رگرسیون مشخص شد که نگرش، هنجارهای انتزاعی، کنترل رفتار درک شده در مجموع 45 درصد کل واریانس قصد عملکرد جنسی را پیشگویی می‌کنند که در بین این متغیرها، اثر هنجارهای انتزاعی بیش از سایر متغیرها بود.

کارشناس ارشد آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پس از مداخله آموزشی میانگین امتیازات آگاهی، نگرش، کنترل رفتار درک شده و قصد، نسبت به عملکرد جنسی در گروه آموزش جنسی به صورت معنی‌داری افزایش پیدا کرد اما تفاوت آماری معنی‌داری در هنجارهای انتزاعی دو گروه بعد از مداخله به وجود نیامد.

جلمبادانی افزود: با توجه به یافته‌ها پیشنهاد می‌شود از تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده برای ارتقای عملکرد جنسی زنان استفاده شود.

انتهای پیام/ط4000/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول