اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

دشمنان بزرگترین ضربات خود را از طریق ایجاد اختلاف به مسلمانان ‌می‌زنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دشمنان بزرگترین ضربات خود را از طریق ایجاد اختلاف میان مسلمانان به آنها می‌زنند.

دشمنان بزرگترین ضربات خود را از طریق ایجاد اختلاف به مسلمانان ‌می‌زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی در همایش تجلیل از شهدای جهاد علمی که پنجشنبه شب در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید قرآن کریم و اهل بیت(ع) قرار دارد، عزت و عظمت جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر تلاش همه مسلمانان برای تحقق این عزت و عظمت افزود: اصل نخست در این میان علم است و قرآن کریم نیز این مسئله را مورد تاکید قرار داده و بیش از 80 آیه در زمینه ترغیب مسلمان به علم‌آموزی وجود دارد.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: انسان‌های مسلمان موظف هستند در راه پیشرفت علوم گام بردارند و این مسئله در طول تاریخ همواره وجود داشته است به طوری که در زمانی که جهان در جهالت به سر می‌برد، مسلمانان توانستند تمدن بزرگ اسلامی را بنیان بگذارند و هر علمی در جهان دارای منشأ اسلامی است.

وی زبان عربی را زبان اسلام و قرآن دانست و گفت: بسیاری از اصطلاحات علمی به همین زبان وجود داشته و هم‌اکنون نیز به کار می‌روند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند در سوره بقره جهان هستی را در برابر دیدگان ما قرار داده و انسان را به تفکر در این‌باره فرا می‌خواند.

استاد حوزه علمیه قم وحدت میان موجودات این جهان را نشانه‌ای از قدرت خداوند دانست و تصریح کرد: علمای اسلام همواره در پیشاپیش ملت‌ها برای مبارزه با ظلم و ستم گام برداشته‌اند و شهدای زیادی را نیز در این راه تقدیم کردند.

وی ایمان را دومین اصل در عظمت مسلمانان دانست و افزود: ایمان به خداوند موجب برتری مسلمانان بر دیگر مردم می‌شود و چراغی است که در دل روشن شده و انسان را متحول خواهد کرد و عظمت و شهامت را در نهاد آدمی به وجود می‌آورد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه قدرت ایمان بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از کاربردهای ایمان است ضمن اینکه افسانه شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل نیز تنها به وسیله ایمان به خدا توسط امت حزب‌‌الله و حماس شکسته شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت وجود حکومتی الهی در جامعه گفت: خداوند در آیه 59 سوره نساء مسلمانان را به پیروی از پیامبر و اولی‌الامر فرا می‌خواند و این امر مختص همه دوران‌هاست به طوری که زمین هیچ‌گاه از اولی‌الامر خالی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کسی می‌تواند حکومت را در دست گیرد که مقتدر بوده و قدرت تدبیر داشته باشد و علاوه بر این، خصلت‌هایی چون شجاعت را نیز دارا باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به قرن‌ها سلطه استکبار و استعمار بر ایران افزود: خداوند به ملت ایران لطف کرده و انقلاب اسلامی ایران به وسیله قهرمان عرصه علم و عمل، امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و او رهبری بود که غم همه محرومان جهان را در دل داشته و با دلی به وسعت دریاها به یاری آنها شتافت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم موج بیداری اسلامی را نتیجه کار رهبر کبیر انقلاب دانست و تصریح کرد: اکنون این موج همه مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به کشورهای غربی رسیده است.

وی گفت: چهارمین عامل عزت‌آفرین برای مسلمانان، وحدت میان آنها است و این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته زیرا در صورت اختلاف در جامعه، عزت و عظمت مسلمانان از دست خواهد رفت.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه محور وحدت میان مسلمانان، اهل بیت عصمت و طهارت هستند تصریح کرد: دشمنان بزرگترین ضربات خود را از طریق ایجاد اختلاف میان مسلمانان به آنها می‌زنند و گاهی با عناوین مختلف چون مذهب‌های دروغین یا ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی سعی در شکست مسلمانان دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسلمانان نباید هیچ‌گاه برخورد انفعالی در مقابل دشمنان داشته باشند زیرا این امر موجب سقوط و ذلت اسلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یاران پیامبر باید باید با کفار با شدت برخورد کرده و در میان خویش به ملاطفت رفتار کنند افزود: دستیابی به انرژی هسته‌ای یکی از راه‌های این کار است و اکنون جوانان ایرانی با تلاش خود موجب افتخار و عزت فراوانی برای جمهوری اسلامی شده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی نیز موجب عظمت مسلمانان می‌شود به همین دلیل تاکید فراوانی برای تقویت این روحیه در روایات اسلامی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم رنگ خون را ثابت‌ترین رنگ‌ها دانست و افزود: هر چیزی که با رنگ خون نقش ببندد هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و افتخار ما نیز این است که قیام همه انبیا و نیز انقلاب اسلامی با خون شهدا به وجود آمده و به همین دلیل تاکنون با استحکام به راه خود ادامه می‌دهد.

وی قدرت جمهوری اسلامی را حاصل خون شهدای گرانقدر در همه عرصه‌ها دانست و گفت: شهادت دانشمندان هسته‌ای کشور نیز سبب پیشرفت کشور در این علم شده است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول