اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال جاری

165 هزار اصفهانی در آزمون‌های مهارتی پذیرفته شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: تا پایان بهمن‌ماه جاری بیش از 300 هزار نفر در سطح استان در آزمون‌های مهارتی ثبت‌نام کرده‌اند و از 266 هزار نفر شرکت کننده، 165 هزار نفر در این آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند.

165 هزار اصفهانی در آزمون‌های مهارتی پذیرفته شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی زارع ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای اصفهان با شعار‌های هر ایرانی حداقل یک مهارت، هر خانه یک کارخانه، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر کارگاه یک دانشگاه در سطح جامعه گام برمی‌دارد.

وی به برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: استان اصفهان در این مسابقات مقام دوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تعداد شرکت‌ کنندگان در این مسابقات تصریح کرد: در دوازدهمین مسابقات ملی مهارت 469 نفر از سراسر کشور شرکت کرده بودند که بیشترین شرکت‌ کنندگان از اصفهان بوده‌اند.

وی به رقابت 27 اصفهانی در این مسابقات با سایر شرکت‌ کنندگان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 23 نفر از برادران و چهار نفر نیز از خواهران اصفهانی بوده‌اند و برگزیدگان این مسابقات و برگزیدگان مسابقات ملی مهارت در سال آینده به اردوگاه‌های آمادگی راه می‌یابند.

زارع با اشاره به اینکه مسابقات کشوری هر ساله برگزار می‌شود، تأکید کرد: مسابقات جهانی نیز هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و المپیاد مهارت با توجه به شرایط موجود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور به مسابقات مهارتی توجه چندانی نمی‌شود، اضافه کرد: عدم اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه یکی از مهم‌ترین دلایل موجود در راستای بی‌توجهی به مسابقات مهارتی در سطح کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه این مسابقات برای جوانان موجود در سطح کشور شناخته نیست، بیان داشت: در دوازدهمین مسابقات ملی مهارت اصفهان با کسب رتبه دوم، چهار مدال طلا را در رشته‌های آجرچینی، کاشی‌کاری کف و دیوار، قنادی و تأسیسات از آن خود کرده است.

وی گفت: هم‌چنین اصفهان در این مسابقات یک مدال نقره در رشته فرز CNC و پنج مدال برنز در رشته‌های طراحی صفحات وب، نجاری، اتصالات درب و پنجره، طراحی فضای سبز تیمی دو نفره و تراش CNC را به دست آورده است.

زارع با اشاره به کسب 12 دیپلم افتخار در این مسابقات در رشته‌های کنترل صنعتی، مکاترونیک تیمی، کابینت‌سازی چوبی، ساخت و تولید و سایر رشته‌های مهارتی توسط اصفهان اظهار داشت: امتیاز کامل تیمی در مسابقات مهارتی وضعیت یک تیم را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال آتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ثبت‌نام این مسابقات از 15 فروردین‌ماه سال آینده آغاز می‌شود و تا 15 اردیبهشت‌ماه سال آتی نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در اردیبهشت‌ماه، مرحله استانی آن در تیرماه و مرحله کشوری آن نیز در دهه پایانی شهریورماه سال آتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد جهانی رشته‌هایی که در این مسابقات برگزار می‌شود، 46 رشته است اما در ایران 29 رشته برای سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت ثبت‌نام می‌شود، ادامه داد: کشور ایران برخی از رشته‌ها را نمی‌تواند در مسابقات جهانی شرکت کند.

زارع با اشاره به اینکه رشته‌های آرایش و پیرایش و آشپزی از جمله این رشته‌ها است، تأکید کرد: هم‌چنین اجازه شرکت در رشته‌هایی نیز که ایران تحریم است را به جمهوری اسلامی ایران نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در المپیاد مهارت رتبه ششم را در میان دیگر کشور‌های رقابت‌ کننده در این مسابقات به دست آورد، بیان داشت: در مسابقات مهارتی شرط سنی از اهمیت بسیاری برخوردار است و شرط سنی به عنوان یکی از شرایط اساسی شرکت در این مسابقات به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: با توجه به شرایطی که اصفهان دارد اگر صنایع حمایت خود را از این مسابقات پررنگ‌تر کنند، اصفهان به نتایج مطلوب‌تری دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه شرکت ‌کنندگان در مسابقات مهارتی افراد توانمندی هستند، گفت: در حال حاضر در کشور به آموزش‌های مهارتی توجه چندانی نمی‌شود و آموزش‌های مهارتی باید در میان تمامی افراد نهادینه شود.

زارع با اشاره به اینکه در تمامی دنیا آموزش‌های مهارتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: مردم باید به سوی آموزش‌های مهارتی و فعالیت‌های مهارتی تشویق شوند و برگزاری مسابقات ملی مهارت نقش مؤثری در این زمینه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن‌ماه جاری بالغ بر 300 هزار نفر در سطح استان در آزمون‌های مهارتی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: 266 هزار نفر از این افراد در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند و بالغ بر 165 هزار نفر در آزمون‌های مهارتی سال جاری پذیرفته شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری نیز آزمون‌های ادواری در دو دوره برگزار شده است و در سال آینده نیز تمامی آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صنعت ساختمان هشت دوره آزمون برگزار شده است، ادامه داد: در این آزمون‌ها در سطح استان بالغ بر 100 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و 53 هزار نفر نیز در این آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند.

زارع با اشاره به اینکه در رشته‌های صنایع دستی و فرش نیز 10 دوره آزمون برگزار شده است، تأکید کرد: در این آزمون‌ها 69 هزار و 230 نفر ثبت‌نام کرده که 47 هزار و 356 نفر از آنها پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از تعهدات این اداره در سال جاری بخش آموزش نانوایان بوده است، افزود: 3 هزار و 600 نفر تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای برای آموزش نانوایان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات عمرانی فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری 14 میلیارد و 990 میلیون ریال بوده که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های عمرانی از کارآموزان فنی و حرفه‌ای در بخش‌های عمرانی استفاده شده که این کار 275 میلیون تومان صرفه‌جویی در اجرای طرح‌های عمرانی به همراه داشته است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول