اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

بقاع محوری اولویتی مهم در انجام کارهای فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف گلستان گفت: بقاع محوری اولویتی مهم در انجام کارهای فرهنگی است و به تعبیر مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.

بقاع محوری اولویتی مهم در انجام کارهای فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم خواسته مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم باید برنامه‎های فرهنگی را در بقاع و امامزادگان برگزار کرده تا پیوند جامعه را با اماکن مذهبی محکم‎تر کنیم.

وی یکی از مشکلات برگزاری مسابقات قرآنی را نداشتن موقوفات و عدم تسهیلات مناسب عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه‎های فرهنگی و مذهبی متعددی از سوی سازمان به ادارات کل در استان‎ها و به تبع آن در شهرستان‎ها برنامه‎ریزی می‎شود، اما اگر ادارات ذی‌ربط در اجرای برنامه‎ای پای‎ کار باشند در این زمینه تعامل را برقرار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان یادآور شد: در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی، اداراتی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سپاه، نیروی انتظامی، هلال‎احمر، آموزش و پرورش و... این نوید را می‎دهیم پراکندگی برنامه‎ها در آینده برطرف شده و به برگزاری مسابقات قرآنی منسجم‎تر و باشکوه‎تر دست یابیم.

دارابی با بیان اینکه بدنه اوقاف باید برنامه‌محوری باشد تصریح کرد: شاخص‎ترین برنامه‎هایی که در طول یک ‎سال به انجام رساندیم همچون بصیرت عاشورایی، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، جشن ولایت علوی آمال دین نبوی، هفته وقف، آرامش بهاری و برگزاری مسابقات قرآنی از جمله این برنامه‎ها بوده است.

 

وی در پایان اذعان داشت: با توجه به اینکه از اولویت‎های مهم اوقاف، ترویج اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است باید از همه ظرفیت‎های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای تحقق و رسیدن به اهداف مورد نظر از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول