اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

افزایش تولید آبزیان به 3500 تن در سال آینده

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید آبزیان در استان اردبیل در سال 91 به رقمی بالغ بر 3 هزار و 500 تن افزایش یابد.

افزایش تولید آبزیان به 3500 تن در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر‌آرمان واعظی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی خلخال اظهار داشت: پرورش آبزیان در استان اردبیل با توجه به وجود استعدادهای ناب آبزی‌پروری در این استان زمینه افزایش تولید ماهیان با گونه‌های مختلف را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 5 میلیون قطعه بچه ماهی با هدف گردشگری و شکار با تک قلاب در آب‌های اردبیل رهاسازی شد، خاطرنشان کرد: در اردبیل تولید آبزیان را در سال آینده با افزایش قابل توجه به مرز 3 هزار و 500 تن برسانیم.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: برنامه پیش‌بینی شده برای تولید آبزیان استان در سال جاری 2 هزار و 700 تن بوده که امسال با تولید 3 هزار تن انواع ماهیان گرم‌آبی، سردآبی، ماهیان خاویاری و میگو میزان تولید آبزیان در استان به 10 درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده رسیده است.

واعظی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت در ایجاد اشتغال توجه به امر آبزی‌پروری می‌باشد گفت: پرورش و تولید انواع آبزیان در مناطق مختلف استان همراه با توجیه اقتصادی و توام با سود‌دهی بوده و جهاد کشاورزی استان از مجریان طرح‌های آبزی‌پروری به شیوه‌های مختلف حمایت می‌کند.

این مسئول اظهار داشت: تولید3 هزار و 200 تن آبزی برای سال 91 از برنامه‌های شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان است که پیش‌بینی می‌شود این میزان به 3 هزار و 500 تن افزایش یابد.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تولید سالیانه آبزیان در شهرستان خلخال 200 تن است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود خلخال و استعداد منطقه برای پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی و نیز ماهیان خاویاری در صورت توجه به این بخش و سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه میزان تولید فعلی شهرستان به چهار برابر یعنی 800 تن در سال قابل افزایش است.

واعظی افزود: هم‌اکنون پنج مزرعه و استخر پرورش ماهی در سطح شهرستان خلخال فعال است و در صورت تکمیل و بهره‌برداری از دو استخر پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان با ظرفیت 30 تن و نیز بهره‌برداری از مجتمع پرورش آبزیان جم منامن خلخال با ظرفیت 150 تن ماهی گرم‌آبی میزان تولید ماهیان در این شهرستان به 380 تن در سال افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول