اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

شرط لازم برای فهم قرآن طهارت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: قرآن کریم ذکر مبارکی است و برای فهم آن شرط طهارت لازم است.

شرط لازم برای فهم قرآن طهارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین سی‌امین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی در رشته حفظ  و تفسیر دانش‌آموزان دختر متوسطه در شهرستان جیرفت اظهار داشت: قرآن ذکر مبارک و یاد ماندگار است، یادی که سبب ارزشمندی انسان است.

وی افزود: خداوند متعال را سپاسگزار باشید که زبان شما به یاد او گویا است، قلب و جان شما با قرآن زندگی می‌کند و دل شما به نور قرآن روشن و نورانی است.

عسکری با بیان اینکه هر کسی توفیق هدایت در این مسیر را ندارد، تصریح کرد: شما باید شکرگزار نعمت والدین خود باشید که شما را این گونه تربیت کردند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه اگر چه در قران کریم دو بار به تلاوت قرآن امر شده است، گفت: به شما توصیه می‌کنم که فقط به تلاوت و حفظ قرآن کریم اکتفا نکنید.

عسکری ابراز داشت: سعی کنید قرآن را بفهمید و برای فهم قرآن هم شرط طهارت لازم است.

وی اذعان داشت: اگر می‌خواهید جان شما جرعه نوش جام قرآن باشد سعی کنید، چشم و زبانتان که مجرای قرآن به جسم و جان شما است، همیشه پاک باشد.

عسکری اظهار داشت: جسم و جان خود را آلوده به گناه نکنید، اگر این طهارت را پاس داشتید و اگر یک جرعه از قرآن را با تدبر بنوشید، مطمئن باشید هیچ کلام غیر الهی به کام شما شیرین نمی‌آید.

وی افزود: مردم در زندگی خود هر روز به دنبال گمشده‌ای هستند و نمی‌دانند آن گمشده چیست، در حالی که پیش روی آنها است.

عسکری تصریح کرد: همه خواسته‌ها مطلوب به عرض است و تنها یک خواسته مطلوب به ذات است و آن خداوند است و تا به او نرسیم آرام نمی‌گیریم.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول