اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رونمایی از سامانه ختم جمعی قرآن کریم محقق شد

مدیریت عملیات ختم گروهی قرآن کریم در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند گفت: سامانه ختم جمعی قرآن کریم به صورت خودکار، هوشمند و بدون نیاز به کاربر، تمامی عملیات یک ختم گروهی قرآن کریم را از طریق سرویس پیام کوتاه مدیریت می‌کند.

مدیریت عملیات ختم گروهی قرآن کریم در خراسان‌جنوبی

حمید احراری‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه سامانه ختم جمعی قرآن کریم به نام صالح در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان رونمایی شد، اظهار داشت: صالح قادر است به صورت خودکار، هوشمند و بدون نیاز به کاربر تمامی عملیات یک ختم گروهی قرآن کریم را از طریق سرویس پیام کوتاه مدیریت کند.

وی افزود: سامانه صالح یک سیستم تمام خودکار و هوشمند است که در تمام مدت زمان فعالیت خود نیاز به حضور کاربر نداشته و قادر است از نخستین قدم ایجاد یک ختم تا پایان آن را مدیریت کند.

مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند گفت: این سامانه با نخستین پیام دریافت شده از مخاطبان ختم را ایجاد کرده، با هر درخواست به صورت خودکار به مخاطب پاسخ می‌دهد، با دریافت اعلام قرائت مخاطبان از آنان تشکر کرده و اشتباهات کاربران در ترتیب ارسال پیام‌ها را اصلاح می‌کند.

احراری‌فرد ادامه داد: این سامانه قادر است کاربران را در اجرای یک ختم صحیح راهنمایی کند و بخش‌های محول شده قبلی که قاری مربوطه به آن پاسخ نداده را به اشخاص دیگر محول کند تا ختم به صورت بی‌پایان باقی نماند.

وی یادآور شد: این سامانه به قاریان برای تشویق بیشتر امتیاز می‌دهد و پایان یک ختم را به شرکت کنندگان تبریک می‌گوید.

مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند گفت: این سامانه قادر است به کمک موتور عیب‌یابی داخلی اشکالات احتمالی به وجود آمده در بانک‌های اطلاعاتی خود را ترمیم کند و به محض اجرای ویندوز، اجرا شده و دستگاه ختم را فعال می‌کند.

احراری‌فرد گفت: این سامانه قادر است به کمک موتور خودعیب‌یابی داخلی اشکالات احتمالی به وجود آمده در بانک‌های اطلاعاتی خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه متن کامل قرآن کریم در سامانه گنجانده شده، گفت: در این راستا سامانه می‌تواند آیه آغاز هر بخش را به قاری اعلام کند تا قاری به اشتباه بخش دیگری را قرائت نکند.

مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند در پاسخ به این سؤال که این سامانه با چه هدفی راه‌اندازی شده است، گفت: اینکه بتوان ختم‌های جمعی قرآن را به صورت گسترده در ابعاد مکانی و فواصل دورتر از یک فضای بسته انجام داد مهمترین هدف ساخت این سامانه بود.

احراری‌فرد گفت: با وجود این سامانه نیاز نیست اشخاص شرکت کننده در ختم حتماً در یک محل خاص گردهم بیایند همین علت یعنی تعیین مکان خاص برای برگزاری ختم، ممکن است باعث شود افراد کمتری بتوانند خود را به ختم قرآن برسانند.

وی یادآور شد: این مزیت سامانه سبب می‌شود ختم بتواند حتی به گستردگی یک کشور باشد و هر فردی در خانه خود در آن شرکت کند.

مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند گفت: به کمک نرم‌افزار صالح نیازی نیست یک ختم جمعی در فاصله زمانی یک یا دو ساعت به پایان برسد و هر شخص می‌تواند به اندازه دل‌خواه خود در ختم قرآن شرکت کند.

احراری‌فرد اضافه کرد: سامانه ختم قرآن کریم صالح به هر شخص به تعداد دفعات درخواست وی بخشی از قرآن را واگذار می‌کند تا شخص بتواند در میزان شرکت در ختم تصمیم‌گیری کند.

وی با بیان اینکه در این نرم‌افزار امکان ایجاد ختم به سه صورت آیه‌ای، حزبی و جزئی وجود دارد، گفت: در این سامانه مطمئن می‌شویم یک ختم قرآن به صورت صحیح و کامل انجام می‌شود.

مدیر شرکت اطلاعات پویش بیرجند تصریح کرد: چنانچه شخصی درخواست قرائت کند اما قرائت را پاسخ ندهد یعنی نتواند بخش محول شده را به هر دلیل قرائت کند یا پیام پاسخ او به سامانه نرسد، سامانه آن بخش را پس از مهلت تعیین شده به شخص دیگری واگذار می‌کند.

احراری‌فرد تشویق نسل جدید به سنت پسندیده ما مسلمانان یعنی ختم قرآن را مهمترین هدف راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: چنانچه تلاش ما به این باشد که سنت‌ها و آداب پسندیده اسلامی خود را با تکنولوژی روز هماهنگ کنیم جوانان نیز راحت‌تر با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول