اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد

ضعف زیرساخت‌های طب سالمندی در بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: استان بوشهر از نظر زیرساخت‌ها و طب سالمندی با ضعف‌های زیادی روبه رو است و در موضوع تغذیه نیز مشکلات جدی در این استان داریم.

ضعف زیرساخت‌های طب سالمندی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حیدری پیش از ظهر امروز در همایش تغذیه در بوشهر اظهار داشت: از دوران میان سالی به دلیل اینکه نتواسته‌ایم در نظام شبکه خود برنامه‌های متناسب را ایجاد کنیم و نیروی انسانی مورد نیاز نیز تربیت نشده است شاهد بیماری‌های مزمن هستیم.

وی گفت: به دلیل اهتمام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سلامت مردم، مراقبت‌های مختلف وارد شبکه خدمات بهداشتی و درمانی شده است طوری که این مراکز فقط برای خدمات به کودکان و نوزدان و مادران دوران بارداری نیست و محلی برای مراقبت‌های میان سالی و سالمندی نیز هست.

حیدری افزود: هم اینک رشته‌های تحصیلی متخصص پزشکی اجتماعی، ‌کارشناسی ارشد پرستاری و آموزش بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فراهم شده است که این امر زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص برای ارتقای خدمت رسانی به سالمندان را در پی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: درحالی که 3.7 جمعیت کشور سالمند هستند این شاخص در استان بوشهر شش درصد جمعیت را به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: از نظر بهداشت جهانی افراد بعد از 60 سالگی به عنوان سالمند قلمداد می‌شوند.

وی یادآور شد: کاهش سطح باروری و زاد و ولد و افزایش امید به زندگی باعث شده تا نسبت جمعیت سالمندی در کشور رو به افزایش باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: براساس پیش‌بینی انجام شده تا سال 1406شمسی جمعیت سالمندی استان بوشهر در صورت ادامه روند موجود به سه برابر افزایش می‌یابد.

حیدری اظهارداشت: این امر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها برای خدمت‌رسانی در بخش‌های بهداشتی و درمانی و خدمات رفاهی به این قشر را بیشتر کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز در این همایش گفت: سالمندان در دوران زندگی تجارب گران‌بهایی به دست آورده اند که هم اینک به مثابه خورشیدی روشن و گرما بخش جامعه هستند.

دکتر سیدحسن معینی افزود: براساس پژوهش‌های به دست آمده در خانواده‌هایی که سالمندان در کنار سایر افراد خانواده زندگی می کنند آرامش روانی و موفقیت بیشتری در امور زندگی وجود دارد طوریکه حتی جرم و بزه‌های اجتماعی نیز با کاهش روبه رواست.

وی یادآور شد: برای اینکه جامعه بتواند از این سرمایه‌های گران‌بها استفاده مفید کند باید تغذیه و سلامت سالمندان نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول