اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام:

170 بیمار کلیوی در ایلام زیر پوشش انجمن هستند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام گفت: 170 بیمار کلیوی در ایلام زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

170 بیمار کلیوی در ایلام زیر پوشش انجمن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امیدعلی عیوضی صبح امروز در جمع شماری از مربیان کارکنان بهداشتی مدارس استان ایلام اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام یک سازمان غیر دولتی و غیر سیاسی است.

وی ادامه داد: این انجمن تاکنون هیچ اعتباری را از دولت دریافت نکرده و همواره در راستای کمک به بیماران کلیوی در تلاش است.

این مسئول اضافه کرد: این انجمن به همت مردم خیر استان ایلام در حال تلاش و تکاپو بوده و در این راستا موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده است.

عیوضی تصریح کرد: در حال حاضر 170 بیمار کلیوی زیر پوشش این انجمن خیریه قرار دارد که کار دیالیز آنها توسط این مرکز انجام می‌شود.

مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام گفت: در ابتدای کار تنها 17 بیمار کلیوی زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام بود.

وی ادامه داد: اما اکنون با گذشت چند سال از عمر انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام این رقم 10 برابر شده است.

این مسئول اضافه کرد: تمام خدمات ارائه شده به بیماران کلیوی در استان ایلام رایگان بوده و حتی این انجمن نسبت به تهیه داروهای تخصصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های دیالیز و بخش‌های دیالیز در سطح استان و شهرستان‌های تلاش می‌کند.

وی افزود: این امر سبب شده بیماران در شهر و محل زندگی خود دیالیز شوند و از رفت و آمد در فصل‌های مختلف سال به سایر استان‌ها بی‌نیاز شوند.

عیوضی تصریح کرد: پرداخت مستمری ماهیانه به بیماران نیازمند، پرداخت کمک هزینه دارو، کمک هزینه اجاره محل، پرداخت کمک هزینه تحصیل،‌ پرداخت کمک هزینه آزمایش اولیه پیوند، راه‌اندازی درمانگاه وابسته به انجمن برای خدمات‌دهی و ... از جمله خدمات ارائه شده به بیماران کلیوی است.

مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام گفت:  البته خدمات ارائه شده این انجمن به سایر همشهریان از 15 تا 50 درصد تخفیف نسبت به سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی برخوردار می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: از عموم همشهریان، نهادهای دولتی و همچنین خیرینی که از بدو تأسیس انجمن همراه و همکار این انجمن بوده‌اند کمال تشکر دارم و از سایر مردم انتظار دارم در صورت امکان کمک‌های مالی خود را به حساب 4069 بانک رفاه کارگران شعبه مرکزی واریز کنند.

عیوضی تصریح کرد: پیشگیری مهم‌ترین راهکار برای مقابله با بیماری‌های کلیوی بوده که باید همه به این مهم توجه و عنایت داشته باشند.

مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام گفت: در استان ایلام بخش‌های دیالیز در همه شهرستان‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از همه دلسوزان این بخش در دانشگاه علوم پزشکی از جمله رئیس و معاون درمان تقدیر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اکنون استان ایلام در بخش دیالیز جلوتر  از دیگر استان‌های بوده که جای تقدیر دارد.

عیوضی تصریح کرد: اکنون در شیروان چرداول، مهران، دره‌شهر، ایوان و ... بخش دیالیز وجود دارد و قرار است در دیگر نقاط استان نیز این بخش دایر شود.

مدیر اجرایی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایلام گفت: متأسفانه در راستای پیشگیری از این بیماری کاری انجام نشده که باید از این به بعد با کمک رسانه‌ها در این بخش نیز ورود کنیم.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول