اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی یک سال و نیم گذشته

40 طرح تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های کلیه مصوب شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه گفت: طی یک سال و نیم گذشته در این مرکز 40 طرح تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های کلیه مصوب شد.

40 طرح تحقیقاتی در حوزه بیماری‌های کلیه مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مژگان مرتضوی ظهر امروز در سمینار روز جهانی کلیه اظهار داشت: مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه طی یک سال و نیم فعالیت خود، با انجام حدود 40 طرح تحقیقاتی مصوب، توانسته 20 مقاله را در سایت‌های pub med و ISI نمایه و به چاپ برساند.

وی با اشاره به اینکه در مدت فعالیت مرکز هم‌چنین 6 طرح آماری به اجرا درآمد، ادامه داد: برگزاری کمپینگ روز جهانی کلیه در محل پارک شهید رجایی اصفهان ویژه عموم مردم و هم‌چنین سمینار بیماری‌های کلیه ویژه پزشکان و پیراپزشکان در تمامی مقاطع را از برنامه‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه در این هفته نام برد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه تصریح کرد: کمپینگ روز جهانی کلیه، پنج‌شنبه 18 اسفندماه، ساعت 9 الی 17 در خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی، رو به روی عمارت هشت‌بهشت برگزار می‌شود که در این مراسم مراجعه کنندگان ضمن مشاوره در زمینه بیمار‌های کلیوی و شرایط پیوند کلیه از نظر فشار خون، قد، وزن و BMI مورد معاینه قرار می‌گیرند و سپس برای آنها کارت سلامت صادر می‌شود.

وی بیان داشت: به منظور آگاهی بیشتر شرکت کنندگان در کمپینگ روز جهانی کلیه، جزوه‌های آموزشی و پرسشنامه‌هایی در ارتباط با بیمارهای کلیوی به ویژه پیوند کلیه توزیع می‌شود.

مرتضوی با اشاره به 18 اسفندماه روز جهانی کلیه، "اهدای کلیه، دریافت زندگی" را شعار امسال این روز جهانی عنوان کرد و افزود: تمام برنامه‌های قابل اجرا در این زمینه با محوریت همین شعار برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سمینار پیراپزشکان و پزشکان با شرایط و نحوه پیوند کلیه، شرایط فرد دهنده و گیرنده کلیه، مراقبت‌های در حین عمل پیوند، شناسایی بهتر بیماری‌های کلیوی در مراحل ابتدایی ابتلاء آموزش‌های لازم را می‌بینند.

به گزارش فارس، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه نیز در این سمینار گفت: شایع‌ترین علل اختلالات کلیوی، بیماری‌هایی از قبیل دیابت، فشارخون بالا و التهابات بافت‌های کلیه است که افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید مراجعات مکرری به پزشک داشته باشند.

دیانا طاهری افزود: این کمپینگ با همکاری مرکز بهداشت استان، معاونت درمان، معاونت غذا و دارو، خیریه‌ حضرت ابوالفضل(ع)، جمعیت هلال‌احمر استان، شهرداری اصفهان، بسیج جامعه پزشکی و کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) برگزار می‌شود.

وی گفت: مرکز تحقیقات بیماری کلیه از سال 87 زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برای کاهش بیماری‌های کلیوی در جامعه و ساماندهی این بیماران در سطح اصفهان فعالیت می‌کند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه ضمن بیان این مطلب که بیماری کلیه، بیماری است که بسیار آرام و پنهانی در مبتلایان شیوع پیدا می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه اکثر مبتلایان به این بیماری، در مرحله‌ پیشرفت و فراگیر شدن بیماری به آن پی می‌برند و برای درمان اقدام می‌کنند.

گزارش فارس حاکی از این است که در ادامه وی ادامه داد: با کاهش مصرف نمک، گوشت قرمز و هم‌چنین مصرف زیاد آب و مایعات در طول روز می‌توان از ابتلاء به بیماری‌های کلیوی به ویژه سنگ کلیه تا 50 درصد جلوگیری کرد.

طاهری افزود: افرادی که دارای دیابت،  فشارخون بالا و سابقه‌ی بیماری کلیه در افراد درجه یک خانواده‌ خود هستند، بیشتر از سایران در معرض خطر ابتلاء به این بیماری هستند که بایستی زیر نظر متخصصین کلیه از ابتلاء و یا پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول