اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه گرگان:

استرس‎های بیش از اندازه سبب بیماری در انسان می‎شود

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه گرگان گفت: استرس‎های معمولی در زندگی لازم است چرا که انسان را وادار به کار و تلاش می‎کند اما استرس‎های بیش از اندازه سبب بیماری در انسان می‌شود.

استرس‎های بیش از اندازه سبب بیماری در انسان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضانعلی خواجه در حاشیه سومین نشست آموزشی مهارت‎های زندگی در قرآن که عصر امروز در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بدن انسان در مقابل استرس‎های مزمن و طولانی ‎مدت ضعیف‎تر و مقاومتش کمتر می‎شود.

وی به منابع استرس اشاره و تصریح کرد: عوامل بدنی و جسمانی، رقابت‎ها، ناکامی‎ها و محدودیت‎ها، باورها و عقاید، انتظارات و نگرش‎ها زمینه استرس را در انسان فراهم می‎کند.

این مدرس دانشگاه به آیات قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: انسان بر اساس سختی‎ها آفریده شده و هر شکستی نیز مقدمه پیروزی است و انسان با هر شکستی درس جدیدی می‎آموزد که البته باید از آنها درس گرفته و چراغ هدایت خود قرار داد که در این زمینه حضرت علی (ع) نیز می‎فرمایند عبرت‌ها زیادند اما عبرت‎پذیرها اندک هستند.

خواجه عنوان کرد: برای مقابله با استرس باید تفکر، برنامه‌ریزی، جمع آوری اطلاعات، راهنمایی، مشورت، استفاده از روش حل مسئله و در نهایت اقدام به عمل کرد که البته نمی‎توان منابع استرس را برای همیشه از بین برد اما می‎توان آن را به حداقل رساند و یا کاهش داد.

وی مقابله هیجان‎مدار را یکی دیگر از راه‎های مقابله با استرس نام برد و خاطر نشان کرد: در این نوع مقابله فرد کاری انجام نمی‎دهد بلکه سعی می‎کند خود را آرام و ناراحتی‎ها را کاهش دهد.

این استاد دانشگاه افزود: مقابله مذهبی در برابر استرس نیز سبب می‎شود موجبات آرامش انسان فراهم شود که این جمله مقابله‎ها نظیر نذر کردن، دعا، نیایش، خیرات، گذشت، امیدواری، صبر، متوسل شدن به امامزاده‎ها به منظور مقابله با این استرس‎هاست.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول