اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

نیازمندان را دریابیم

خبرگزاری فارس: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی است برای با هم بودن و به فکر هم بودن، در این هفته نیازمندان را دریابیم و شادی‌های خود را تقسیم کنیم.

نیازمندان را دریابیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم روزهای آخر سال در خانواده‌ها جنب و جوش زیادی حکم‌فرماست، از خانه تکانی گرفته تا خرید‌های مرسوم نوروزی.

آنچه که باید در این ایام مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد به ویژه افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند این است که بخشی از درآمدهای خود را برای کمک به خانواده‌های نیازمند و محروم جامعه اختصاص دهند که در روزهای پایانی سال با مشکلات زیادی مواجه هستند و دوست دارند در این ایام در حد معمول برای خانواده خود خریدهایی داشته باشند ولی مشکلات مالی اجازه این کار را به آنان نمی‌دهد. بیائیم در این روزهای پایانی سال در حد توان خود به این عزیزان کمک کنیم. ‏

باید نیازمندان را نیز همچون خانواده خود بدانیم. همانطور که تلاش می‌کنیم روزهای خوشی را برای خود و خانواده مهیا کنیم می‌توانیم با کمک‌های خود باری از دوش خانواده‌های محروم برداشته و لبخندی را بر لبان آنان جاری کنیم. این کار در دین ما دارای ثواب بسیار زیادی است و روایات بسیاری نیز در این خصوص وارد شده است.

14 تا 21 اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و این هفته فرصتی است که ما به غیر از خود و فرزندان خود به دیگران نیز بیندیشیم و تلاش کنیم در حد توان برای خوشحالی خانواده‌های محروم و نیازمند گامی برداریم.

سال گذشته مردم نیک‌اندیش قم 323 میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کردند و امیدواریم این مبلغ به همت مردم سخاوتمند قم در سال جاری افزایش پیدا کند تا خانواده‌های بیشتری از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

پنجشنبه 18 اسفند همزمان با روز جشن نیکوکاری منتظر حضور سبز خیرین نوع‌دوست در پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر سطح شهر خواهیم بود، زیرا شرکت در این جشن جدا از جمع‌آوری هدایا و کمک برای نیازمندان می‌تواند فرهنگ نیکوکاری و احسان و کمک به همنوع را در استان تبیین و تقویت کرده و حس نوع‌دوستی و بشردوستی که خداوند در قلب هر انسانی قرار داده است با شرکت در این جشن متبلور می‌شود. 

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول