اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور صورت گرفت

نواختن زنگ نیکوکاری در 2 هزار مدرسه کردستان / برپایی 148 پایگاه ثابت و سیار

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از نواختن زنگ نیکوکاری در بیش از 2 هزار مدرسه این استان هم‌زمان با سراسر کشور خبرداد.

نواختن زنگ نیکوکاری در 2 هزار مدرسه کردستان / برپایی 148 پایگاه ثابت و سیار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مراسم زنگ عاطفه‌ها که به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی شهیده سودابه احمدی سنندج نواخته شد، اظهار کرد: علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار امسال در 2 هزار مدرسه سطح استان نیز کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جمع‌آوری می‌شود و در میان دانش‌آموزان محروم و نیازمند همان مدرسه توزیع خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در برگزاری جشن نیکوکاری امسال در استان عنوان کرد و افزود: به همین منظور کمک‌های خیرخواهانه مردم در جشن نیکوکاری امسال در بیش از یک‌هزار مسجد سطح استان جمع‌آوری و در بین نیازمندان همان محله توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلیل مشارکت و تعامل نهادها و ادارات مختلف سازمان دانش‌آموزی، بسیج و آموزش و پرورش برگزاری جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شده است.

موسی‌نژاد از جمع‌آوری 440 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال‌ گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به سال قبل از آن 50 درصد رشد داشت.

وی با یادآوری اینکه 33 هزار نفر از مردم استان کردستان در سال گذشته زکات پرداخت کردند، تصریح کرد: کردستان در زمینه پرداخت زکات مقام دوم و در زمینه جمع‌آوری فطریه نیز داری مقام نخست کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از مردم کردستان به عنوان مردمی خیر و نوع‌دوست نام برد و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 96 درصد از مردم کردستان در کارهای خیر و عام‌المنفعه مشارکت می‌کنند و این نشان از تدین و نوع‌دوستی آنان است.

موسی‌نژاد در پایان از کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به عنوان مولود انقلاب نام برد و افزود: احیای سنت‌های حسنه و گسترش و ایجاد همبستگی اجتماعی یکی از اهداف اصلی این نهاد است که در کردستان با همدلی که در بین مسئولان وجود دارد تمامی دستگاه‌ها در این راستا حرکت می کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول