اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نینوا گلستان:

پاسداران گلستانی 130 یتیم را تحت پوشش خود قرار داده‎اند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: پاسداران سپاه نینوای گلستان تاکنون تعداد 130 یتیم را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.

پاسداران گلستانی 130 یتیم را تحت پوشش خود قرار داده‎اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدحسین بابایی شامگاه چهارشنبه در جمع بسیجیان گرگان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با اشاره به اینکه نیکوکاری سیره امیرالمومنین (ع) در حکومت است اظهار داشت: نیکوکاری از اساسی‎ترین اعتقادات و رفتارهای مسلمانان است.

وی ضمن تاکید بر بزرگداشت هفته احسان و نیکوکاری تصریح کرد: در فرهنگ شیعی و مخصوصا فرهنگ دینی بعد از ایمان به خدا، کمک به مردم سفارش شده است و اگر مردم به تکالیف شرعی خود مخصوصا خمس و زکات عمل کنند هیچ فقیری باقی نخواهد ماند و این سبب رشد و تعالی جامعه اسلامی می‎شود.

بابایی با اشاره به سیره انبیاء و اولیا در مسئله احسان و نیکوکاری خاطر نشان کرد: نیکوکاری از اساسی‎ترین اعتقادات و رفتارهای مسلمانان است و به‌حمدالله این کار در نظام جمهوری اسلامی ایران با تدبیر امام خمینی(ره) و با تأسیس کمیته امداد نهادینه شد و این نهاد به غیر از خدمات فراوان دیگر، در سال دو بار حضور حداکثری مردم را در سطح جامعه فراهم می‎کند تا در امر نیکوکاری و کمک به محرومان شرکت کنند و روح احسان و نیکوکاری را با این کار در جامعه می‎دمد.

عضو ستاد احسان و نیکوکاری استان گلستان با بیان فعالیت‌های سپاه و بسیج در امر گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری افزود: ما تلاش می‎کنیم که فرهنگ احسان و نیکوکاری در سپاه و بسیج بیش از پیش نهادینه شود و به همین منظور برخی فعالیت‎هایی نیز انجام شده است مانند اینکه پاسداران سپاه نینوای گلستان تاکنون تعداد 130 یتیم را تحت پوشش خود قرار داده‎اند.

وی اضافه کرد: صندوق خیریه امام حسن مجتبی(ع) که اعضای آن پایوران سپاه نینوا هستند و اندوخته این صندوق نیز از طرف این عزیزان تامین می‎شود در این زمینه فعال است و به ایثارگران و بسیجیان معسر کمک می‎کند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان خاطر نشان کرد: همچنین طرح‎های محرومیت‎زدایی نیز از طرف بسیج سازندگی سپاه در سراسر استان مانند ساخت خانه برای نیازمندان، احداث خانه عالم و . . . در حال اجرا است و از طرف بسیج مساجد و محلات هم سبدهای کالا تهیه و در طول سال در بین نیازمندان توزیع می‎شود.

وی با اشاره به ایام هفته احسان و نیکوکاری و نقش سپاه و بسیج در آن گفت: بخشی از پایگاه‎های مقاومت بسیج در سراسر استان برای جذب کمک‎های مردمی در هفته احسان و نیکوکاری با هماهنگی کمیته امداد فعال هستند.

بابایی در پایان افزود: باید به گونه‎ای تلاش شود تا امور سطحی کمک به محرومان توسط نهادهای دیگری مانند بسیج انجام شود و کمیته امداد به امور زیربنایی کمک به محرومان و محرومیت‎زدایی بپردازد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول