اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برگزیدگان

هفدمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مشهد به پایان رسید

خبرگزاری فارس: هفدمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث با معرفی برگزیدگان در مشهد به کار خود پایان داد.

هفدمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مشهد به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عصارزاده معاون فرهنگی تبلیغاتی جامعة‌المصطفی ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفدمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث که در مجتمع آموزش عالی جامعه‌المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: یک ‌هزار و 103 نفر در این مسابقات شرکت کردند که در بخش شفاهی 5 رشته بود و 151 نفر در این رشته شرکت‌ کردند.

معاون فرهنگی تبلیغاتی جامعة‌المصطفی خاطرنشان کرد: در مسابقات فینال 14 نفر حائز رتبه شدند که در تفسیر و علوم قرآن در دو رشته ادعیه و مناجات برگزار شد.

عصارزاده با اشاره به نفرات برگزیده مسابقات دوره قبل که در قم برگزار شد، گفت: نفر اول رشته ترتیل، نفر دوم قرائت، نفر پنجم حفظ 15 جزء و 10 جزء، نفر دوم مفاهیم 5 جزء و نفر سوم تفسیر و علوم قرآن از شهرستان مشهد بودند.

وی ادامه داد: سطح این المپیاد از نظر تنوع و برنامه‌ریزی، مفید و قابل قبول بوده است و تعدادی هم از شهر مقدس مشهد حائز رتبه شدند.

معاون فرهنگی تبلیغاتی جامعة‌المصطفی به برنامه‌های سال جاری که توسط مجتمع آموزش عالی صورت گرفت اشاره و تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی و مساقات کتبی از جمله اقدامات این مجتمع در سال جاری بوده است.

عصارزاده با اشاره به برنامه‌های سال آینده این مجتمع گفت: برنامه‌های سال بعد هم از نظر ظواهر قرآنی از قبیل قرائت و حفظ با پشتوانه وسیع‌تری انجام می‌شود و هم در بخشی از برنامه‌ها مفاهیم قرآنی و تفسیر موضوعی را در برنامه داریم.

وی افزود: طرح قرائت چهره به چهره، مسابقات تیمی و گروهی از دیگر برنامه‌ها است که در سال آینده توسط مجتمع آموزش عالی جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود که تاکنون 70 نفر در طرح قرائت چهره به چهره ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغاتی جامعة‌المصطفی ضمن محکوم کردن جنایت آمریکای جهانخوار در زمینه هتک حرمت به قرآن کریم تاکید کرد: نور قرآن و اهل بیت (ع) در دنیا تلالو کرده و این جنایت اگر چه بزرگ است اما متضمن بیداری اسلامی و نشر و گسترش اسلام است.

وی تصریح کرد: دشمن و استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای مزدور از بیداری اسلامی و نشر معارف دینی هراس و وحشت دارد و از این رو دست به چنین اقدامات شنیعی زده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول